مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان پیش بینی کرد: سطح زیر کشت گندم آبی ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در سطح استان و برای گندم دیم نیز ۳۲۳ هزار هکتار است.

کشت گندم در حدود ۷۰ هزارهکتار از ارضی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر لاهوتیان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: برنامه ابلاغی سطح زیر کشت گندم آبی ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در سطح استان و برای گندم دیم نیز ۳۲۳ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه استان همدان در سال زراعی گذشته در تولید گندم رتبه برتر کشوری را کسب کرده است پیش بینی کرد خرید گندم نیز ۵۶۶ هزار تن باشد.

لاهوتیان خاطرنشان کرد: کشاورزان نمونه استان همدان بیش از ۱۲ تن در هکتار گندم برداشت می‌کنند که این رقم بسیار چشمگیر است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه میانگین برداشت گندم در سطح اراضی آبی استان همدان چهار تن و ۹۰۰ کیلوگرم است افزود: این رقم در میانگین کشوری زیر چهار تن است.

لاهوتیان اظهار داشت: ۶۲۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سال زراعی گذشته از فعالان این حوزه خریداری شده است.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم آبی ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در سطح استان و برای گندم دیم نیز ۳۲۳ هزار هکتار است.

همدان یک هزار و ۹۵۰ هکتار وسعت دارد که ۴۶ درصد اراضی آن منابع طبیعی، ۳۳ درصد زراعی، ۳.۷ درصد باغ و حدود ۱۳.۱ درصد آن نیز آیش است.

این استان در بخش کشاورزی ۱۱۵ هزار بهره بردار دارد و ۲۶ درصد اشتغال آن به این حوزه اختصاص می‌یابد.

افزون بر ۲۲ درصد از ارزش افزوده و ۲۶ درصد اشتغال استان همدان مختص بخش کشاورزی است و ۴۰۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان دیم و ۲۳۳ هزار هکتار آبی هستند.

انتهای پیام/د.ا

پیش بینی برداشت ۶۸۲ هزار تن گندم در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار