رئیس اداره بهزیستی گناباد خبر داد؛

بیش از ۲۲ درصد طلاق‌ها در گناباد به سازش ختم می شود

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: بالغ بر ۲۲ درصد از درخواست‌های طلاق در این شهر با فعالیت اورژانس اجتماعی به سازش منجر شده است.

سازش بیش از 22 درصد طلاق‌ها در گنابادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی آراسته در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بهزیستی افزود: این رقم 4 درصد بیشتر از میانگین استان است.

وی با بیان اینکه در گناباد 2 هزار و 24 معلول تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: از این تعداد 480 نفر مستمری بگیر می‌باشند که 27 میلیون تومان ماهانه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

آراسته افزود: در گناباد 24 نفر ضایعه نخاعی دارند که برای آن‌ها حق پرستاری پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به استفاده خانواده معلولان از حق معافیت سربازی، گفت: فردی که پدر یا مادر با معلولیت شدید و یا خیلی شدید دارد و همچنین فردی که دو فرزند معلول یا یک فرزند معلول شدید داشته باشد، از خدمت سربازی معاف می‌شود.

وی افزود: 5 مرکز غیردولتی در گناباد در رابطه با معلولان فعال می‌باشد که در سال گذشته به آن‌ها یک میلیارد و 100 میلیون تومان یارانه پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد درباره شهریه دانشجویان معلول گفت: برای 27 دانشجو در سال گذشته 22 میلیون تومان شهریه از طرف بهزیستی پرداخت شده است و نیز 145 دانش‌آموز معلول از کمک هزینه تحصیلی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی محیط شهری برای تردد معلولان از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های بهزیستی به شمار می‌رود، افزود: این مهم برای شهر گناباد که دومین شهر سالمند ایران است، ضرورت بیشتری دارد.

آراسته گفت: در گناباد 950 زن سرپرست خانواده وجود دارد که 607 نفر از این تعداد مستمری بگیر هستند.

وی تاکید کرد: البته با اجرای طرح‌های حمایتی تلاش شده تا این افراد با توانمندسازی از چرخه مستمری بگیران خارج شوند.

آراسته با اشاره به مهدکودک‌های تحت پوشش بهزیستی گفت: در گناباد 23 مهدکودک وجود دارد که 12 مورد از این تعداد در روستا‌ها هستند و در مهد روستا‌ها کودکان از یک وعده غذای گرم برخوردارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، آدینه مهد در گناباد راه‌اندازی شده است که در این مهد‌ها از کودکان در زمان برگزاری نماز جمعه نگه‌داری می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی گناباد با تاکید بر لزوم غربالگری و فعالیت‌های مربوط به پیشگیری از تولد فرد معلول گفت: فعالیت‌های چندین ساله بهزیستی در گناباد باعث شده است تا ناشنوایی در مقطع ابتدایی به صفر برسد، به گونه‌ای که هم اکنون در مدرسه استثنایی شهید علویان گناباد هیچ ناشنوایی مشغول به‌تحصیل نیست.

آراسته ادامه داد: در گناباد 3 مرکز ترک اعتیاد وجود دارد که به این مراکز در سال گذشته، 19 میلیون تومان یارانه پرداخت شده و نیز به 32 معتاد بهبود یافته تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

نشست خبری رئیس اداره بهزیستی گناباد به مناسبت آغاز هفته بهزیستی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.