نامه رهبری به جوانان غرب مدلی از گفتگوی عزتمندانه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: گفتگوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با جوانان اروپا و آمریکا از سر عزت، اقتدار، رحمت، دلسوزی و با هدف هدایت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: اگر گفتگو بر اساس ذلت، از دست دادن حیثیت و میدان دادن به سلطه گران باشد نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت که نمونه آن را در گفتگو‌های برجامی مشاهده کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: آنان در گفتگوی‌های برجام با اعتماد به وعده دشمن به مردم قول دادند همه تحریم‌ها با هر نوعش یک جا برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: حتی این افراد منتقدان را زیر بار انتقاد قرار دادند که آنان مایل هستند که تحریم‌ها ادامه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با طرح این سؤال که آیا اسلام تمایل به گفتگو با دنیا دارد یا خیر؟ افزود: اسلام می‌خواهد با همه گفتگو کند، اما با هر کسی در شأن خودش گفتگو می‌کند.

وی با تبریک ولادت حضرت معصومه (ص) گفت: نمی‌توان با بداخلاقی افراد را به حجاب و عفاف دعوت کرد؛ بلکه باید با دلسوزی و رفتار پدرانه، مادرانه، خواهرانه، برادرانه و عالمانه امر به معروف و نهی از منکر کنیم، یک فرد بدپوشش اگر محبت و دلسوزی ببیند حتما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آغاز هفته حج افزود: امیدواریم شعار بزرگ «حج» که در خود شعائر بزرگی را به همراه دارد عظمت اسلام را به نمایش بگذارد و وظیفه ما این است با مدیریت متمرکز دینی این تجمع بزرگ اسلامی را هرسال باشکوهتر از گذشته برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: امام راحل از روی ایمان و اخلاص و در مسیر رضای الهی با تعبیر «جام زهر» قطعنامه را پذیرفتند و پس از آن خدای متعال حیله‌های دشمنان داخلی و خارجی را به شکست کشاند و پس از پذیرش قطعنامه تحولاتی رخ داد که همه عزت و اقتدار و پیروزی برای اسلام بود.

وی با اشاره به مناسبت تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: هر امامزاده باید یک دانشگاه اخلاق و معرفت و انسانیت به حساب آید، برای استفاده از همه برکات امامزادگان و بقاع متبرکه نیازمند برنامه ریزی جدی و کارآمد هستیم.

این خطیب نمازجمعه همچنین به هفته تامین اجتماعی ، بهزیستی و سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار