مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، ایران را کشوری با امنیت و ثبات برای گردشگری معرفی کرد.

گردشگری، دیپلماسی عمومی موفق در جهانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پاک دامن ، مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت گردشگری در جهان از آن به عنوان دیپلماسی عمومی موفق در جهان یاد کرد و گفت : با گردشگری می توان مرزها را در نوردید و صلح و ثبات دائمی در جهان پدید آورد.

 وی ثبت جهانی ۲۲ اثر ملموس ، ۱۴ اثر معنوی و داشتن ۳۸۰رشته از ۴۸۰ رشته صنایع دستی شناخته شده دنیا را از ظرفیت های تمدن اسلامی ایران برشمرد و افزود : گردشگری قدرت نرم کشور است که می تواند منجر به ایجاد صلح و ثبات و توسعه و پیشرفت کشور شود.

معزالدین ، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد هم با بیان اینکه بدون برنامه ریزی نمی توان مشکلی را حل کرد برخی مشکلات کشور را ناشی از ضعف در برنامه ریزی بیان کرد و گفت : اگر می خواهیم چنین نشست هایی به نتیجه برسدابتدا باید یک گفتمان گردشگری در استان ایجاد شود .

وی آموزش ، ارائه تصویر مثبت از استان و ایجاد زیر ساخت ها را از سایر شرایط به نتیجه رسیدن چنین نشست هایی برشمرد و افزود : تا زمینه های فرهنگی و اجتماعی برای پذیرش گردشگر ایجاد نشود هر گونه برنامه ریزی به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید.

آقای زبردست ، رئیس اتاق بازرگانی استان همدان نیز گفت : در سال ۲۰۱۸ گردش مالی گردشگری در جهان یک میلیارد و سیصد میلیون دلار بوده است و در این مدت بیش از یک میلیارد نفر به کشورهای مختلف سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه با ورود هر یک گردشگر به استان شاهد ایجاد ده شغل خواهیم بود افزود: تلاش می کنیم از این ظرفیت برای ورود گردشگران به استان استفاده کنیم .

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این مراسم گفت : بشریت بیش از پیش نیازمند معنویت و دین در دنیای معاصر است تا راه روشنی برای زندگی امروز خود بیابد.

آیت الله محمدی اسلام را کاملترین ادیان برشمرد و افزود : نامگذاری ادیان به مسیحیت، یهودیت و اسلام عارضی و منطقه ای است و همه یکی است و کاملترین آنها در اسلام تجلی یافته است.

وی با اشاره به صلح طلبی ادیان بویژه دین اسلام خاطرنشان کرد : دین اسلام با هیچ ملت و ملیتی سر جنگ ندارد و پدیده هایی همچون داعش را نه مسلمانان و نه یهودیان و نه مسیحیان قبول ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان ظهور پدیده هایی چون داعش را برخی زیاده  خواهی زیاده خواهان با تمسک به ادیان دانست و از پیروان همه ادیان خواست با اتحاد و همبستگی تروریسم را ریشه کن کنند.

استاندار همدان هم با خیر مقدم به میهمانان بویژه به ۴۸ نفر از سفرا و مسئولین نمایندگیهای خارجی مقیم ایران گفت : استان همدان دارای هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری و تاریخی است که می تواند میزبان گردشگران از سراسر آسیا و جهان باشد.

محمد ناصر نیکبخت با برشمردن ظرفیت های اقتصادی استان بویژه در زمینه های کشاورزی ،صنعتی ،  معادن ، نیروگاههای خورشیدی ، علمی و پژوهشی و تفریحی ، آمادگی خود را با هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه ها اعلام کرد.

وی به سرمایه گذاران اطمینان داد که از آنان حمایت و بازگشت سرمایه و سود آنرا تضمین می کنیم.

همدان میزبان سفرا و مسئولین نمایندگیهای خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران در روزهای پنج شنبه و جمعه بود و میهمانان خارجی و داخلی در مدت دو روز با ظرفیت های تاریخی گردشگری و اقتصادی استان همدان آشنا شدند.

انتهای پیام/ا

ایران کشوری با ثبات و پیشینه برای مقصد گردشگری جهانیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.