رئیس فدراسیون تیروکمان ایران گفت: ملی پوشان کشورمان در مسابقات مرحله سوم کاپ آسیایی نسبت دور قبل پیشرفت چشم گیری داشتند.

شعبانی بهار:تیم ملی تیر وکمان پیشرفت چشم گیری داشته استغلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان ایران در گفتگو با خبرنگار گروه ورشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملکرد ملی پوشان تیر وکمان کشورمان در مرحله سوم کاپ آسیایی در چین تایپه گفت: ۱۶ کماندار کشورمان در رقابت‌های مرحله سوم کاپ آسیایی در چین تایپه شرکت کرده بود که با کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز به کار خود پایان داد. این امر یک پیشرفت چشم گیر برای تیم ملی تیروکمان است چرا که آن‌ها در مرحله دوم مسابقات جام جهانی در ترکیه (خردادماه) مدال یا جایگاه قابل توجهی کسب نکردند و بیشتر ملی پوشان حذف شدند.

او در ادامه افزود: هر چهار مدال به دست آمده برای تیم ملی تیروکمان ایران در این دور از رقابت‌ها در بخش کامپوند بود که سه مدال نقره در بخش تیمی و انفرادی و یک مدال برنز برای تیم میکس کامپوند ایران در این مسابقات بود.

شعبانی بهار درباره دلایل پبشرفت کمانداران نسبت به دور قبل اظهار داشت: یکی از علت‌های کسب نتایج بهتر ملی پوشان نسبت به دور قبل را می‌توان این امر دانست که رقابت‌های ترکیه در سطح جهانی و بین ۵ قاره برگزار شد و مسلما با مسابقات چین تایپه که در سطح آسیا برگزار شد، تفاوت‌های زیادی داشت، اما به هر حال اختلاف زیادی است میان نتایجی که توسط کمانداران در این 2 رویداد به دست آمد، علت دیگر این است که ملی پوشان ۵ ماه در اردو‌ها آمادگی حضور داشتند که تاثیر بسیاری در کسب نتیجه دارد و با حمایت‌ها مالی از تیم ملی روحیه تیم را در سطح بالایی نگه داشتیم که همه سبب شد نتایج مطلوب و امیدوار کننده‌ای را در این دور از رقابت‌ها در چین تایپه به دست بیاوریم.

رئیس فدراسیون تیروکمان ایران درباره رقابت‌های رنکینگ کشوری تیروکمان اذعان داشت:مسابقات رنکینگ کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است و جز ارکان توسعه ما در بخش همگانی و قهرمانی به شمار می‌آید و در این دور از رقابت‌ها نیز که کمانداران کشورمان به علت حضور در مسابقات چین تایپه حضور نداشتندنتایج بسیار خوب بود.

او افزود: جان اصلی ورزش تیر اندازی با کمان برگزاری همین مسابقات است و حمایت نیز خواهیم کرد که این قبیل رقابت‌ها افزایش یابد.

غلامرضا شعبانی بهار گفت: ملی پوشان رشته کامپوند پس از استراحتی ۲ روزه بامداد دوشنبه ساعت ۰۴:۰۰ تهران را به مقصد برلین ترک خواهند کرد و در آخرین رقابت بین‌المللی خود پیش از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت خواهند کرد.

گفتنی است امروز رقابت‌های رنکیگ کشوری تیر وکمان نوجوانان وجوانان که به میزبانی همدان با شرکت ۱۰۰ ورزشکار از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، مرکزی، فارس، همدان، لرستان، یزد، مازندران، گیلان و گلستان و جزیره کیش در رشته‌های ریکرو و کامپوند دختران و پسران برگزار شد به پایان رسید و نتایج زیر به دست آمد:

کامپوند دختران جوانان:۱- سوگند حداد از البرز ۲- هانیه محمدی از مرکزی ۳- بهاره رضایی از مرکزی

کامپوند پسران جوانان: ۱- دانیال حیدرزاده از چهارمحال و بختیاری ۲- فردین کلانتری از زنجان ۳- امیر محمد ابوالحسنی از گیلان

کامپوند دختران نوجوانان: ۱- گیسا بایبوردی از تهران ۲- ساغر حلوایی از زنجان ۳- دینا آقامحمدی از زنجان

کامپوند پسران نوجوانان: ۱- آرمین پاکزاد از البرز ۲- علی سعیدی از یزد ۳- امیر محمد قربان زاده از مازندران

ریکرو جوانان دختران: ۱- مبینا فلاح از یزد ۲- نیلوفر علیپور از البرز ۳- پریسا روحانیان از تهران

ریکرو جوانان پسر: ۱- متین سبزی از لرستان ۲- رضا طهماسبی از چهار محال وبختیاری ۳- برنا کریمی از چهارمحال وبختیاری

ریکرو نوجوانان دختر: ۱- سوگند رحمانی از کیش ۲- تکتوم علی لو از تهران ۳- فاطمه برامن از گلستان

ریکرو جوانان پسر: ۱- امین منصوری از آذربایجان شرقی ۲- امیر یزدانی از اصفهان ۳- امید رضا صفایی پور از اصفهان


بیشتر بخوانید:ملی پوشان تیر وکمان دقایقی پیش وارد تهران شدند


انتهای پیام/

پایان رقابت های رنکیگ کشوری تیر وکمان نوجوانان وجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.