سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: افرادی که قصد پیش خرید ساختمانی را دارند باید در بنگاه‌های معاملات ملکی آن را در یکی از دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عباس پور قادر سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: این روز‌ها با توجه به افزایش بی رویه و سرسام آور قیمت مسکن، برخی سودجویان ممکن است، یک واحد را به چند نفر بفروشند در حالی که براساس قانون هر نوع قرارداد پیش فروش یا واگذاری باید با رعایت ماده ۲ قانون از طریق تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی با درج در سند مالکیت و ارسال آن به اداره ثبت صورت بپذیرد.

به گفته پور قادر، همه مشخصات دقیق ساختمان از جمله شماره طبقات و واحد مورد نظر، مساحت، تعداد اتاق ها، پارکینگ و انباری به همراه مشخصات فنی مانند نوع کاربری، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، نوع مصالح، نمای ساختمان و در نهایت میزان و نوع پرداخت قیمت باید در دفاتر اسناد رسمی قید شود.

وی تاکید کرد: خریداران ساختمان به طور حتم باید زمان پایان پروژه و تحویل واحد را نیز هنگام تنظیم سند رسمی، مشخص کنند.

انتهای پیام/

ضرورت ثبت ساختمان های پیش خرید شده در دفاتر اسناد رسمی

برچسب ها: مسکن ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.