مراسم بزرگداشت آیت الله حدائق در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

مراسم بزرگداشت شیخ العلماء مرحوم آیت الله محمدرضا حدائق با حضور مردم ولایتمدار شیراز، مسئولان استانی، علما و روحانیون در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله یزدی معاون فرهنگی و ارتباطات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این مراسم به ویژگی های این معلم اخلاق اشاره کرد و گفت: محمدرضا حدائق مجاهدی صمدانی، خستگی ناپذیر و خادمی صدیق و کسی بود که سالیان متمادی از ارادتمندان و پاک باختگان اهل بیت عصمت و طهارت بود.

یزدانی ادامه داد: آیت الله حدائق که بیش از شصت سال از عمر خود را صرف خدمت به دین و مردم کرده بود از شاگردان اخلاق و سیاست امام خمینی (ره) بود.

وی اظهار داشت: ایشان هر گاه نماز باران میخواندند، یا همان روز و یا شب آن روز باران رحمت الهی فرو می امد.

یزدانی تصریح کرد: وی مرد میدان، شجاع، نترس و مدرس بود کسی که بیست سال امام جمعه موقت شیراز بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم شیراز این ها را با گوش دل بشنوید و بدانید که از ویژگی های این عالم اخلاق، صداقت، خلوص نیت، ولایت مداری، انقلابی گری و مبلغ دینی حوزه بوده است.

وی در پایان به خدمات اجتماعی این عالم اشاره کرد و گفت: ساخت ده ها مسجد، حسینیه، حمام، قبرستان، درمانگاه، مراکز خیریه و صندوق قرض الحسنه به همت این عالم بانی و مجاهد تاسیس شده است.

قابل ذکر است مراسم ترحیم این معلم اخلاق به همت نهاد نماینده ولی فقیه در استان، استاندار فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزار شد.

گفتنی است آیت الله شیخ محمد رضا حدائق پس از تحمل بیماری ۲۰ تیرماه در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر ایشان در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/ر

مراسم بزرگداشت معلم اخلاق در حرم شاهچراغ (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار