یادمان شهدای ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی استان در ارتفاعات مرزی بلفت شهرستان سردشت با حضور مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت ترشیزی در مراسم افتتاح یادمان شهدای ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی استان گفت:جهادگران در ستاد پشتیبانی جنگ جهادسازدگی با تقدیم شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران در جبهه‌های شمال غرب کشور راه پیروزی‌های نیرو‌های نظامی را هموار کردند.

وی افزود:این یادمان به پاس این رشادت‌ها و جانبازی‌ها و در راستای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و ایثارگری‌های سنگر سازان بی سنگر جهاد سازندگی در مناطق راهیان نور شمال غرب کشور نصب شده است

مدیر امور ایثارگران سازمان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه برای افتتاح این یادمان و سازه نمایشگاهی دائمی ۱۳۰ متری در محل ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۹ هزار زائر راهیان نور از منطقه و یادمان بازدید کنند.

امیرعلی مرشدی با اعلام اینکه این یادمان به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی خدمات پیشتیبانی و مهندسی جنگ توسط سنگرسازان بی سنگر احداث شده است، افزود: این منطقه محل اصلی عملیات نصر ۷ در سال ۶۶ بوده و در عملیات والفجر ۴ در دره شیلر، این منطقه از لوث ضدانقلاب پاکسازی شد.

وی با اشاره به احداث یادمان در ۱۶ کیلومتری غرب سردشت و ۱۸ کیلومتری شرق شهر قلعه دیزی عراق، اظهار کرد: هواپیمای شهید عباس بابایی در آسمان همین منطقه مورد اصابت قرار گرفته و ایشان به فیض شهادت نائل آمدند.

گفتنی است؛ منطقه در سال ۱۳۶۴ توسط تیپ قدس و تیپ شهدا آزاد شده است.

 انتهای پیام/م

افتتاح یادمان شهدای جهادگر بلفت در سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.