المیادین در گزارشی نوشت تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تحمیل شرایطی که بتواند اوضاع سوریه را به سود تل‌آویو تغییر دهد، بی‌نتیجه ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، تلاش های رژیم صهیونیستی برای تحمیل شرایطی که بتواند اوضاع سوریه را به سود تل آویو تغییر دهد بی‌نتیجه ماند تا مقامات این رژیم به اجبار در برابر گزینه تداوم ریاست‌جمهوری بشار اسد کوتاه بیایند. اسرائیل پس از ناکامی‌هایش در تحمیل برخی مطالبات بر اوضاع سوریه، به اجبار سقف مطالباتش را در جبهه‌های مختلف درگیری این کشور، پایین آورد.

هانی فحص، گزارشگر المیادین در این زمینه تصریح کرد، تحولات پیاپی و تغییر سریع موازنه قدرت به سود ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش در جبهه جنوب این کشور، این روزها در صدر دستور کار مقامات اسرائیلی جای گرفته است. پس از آنکه به اسرائیل ثابت شد تلاش هایش برای تحمیل معادله کوتاه آمدن در برابر تداوم قدرت بشار اسد به شرط خروج تمامی نیروهای ایرانی از این کشور با شکست مواجه شده است به اجبار سقف مطالباتش را کاهش داد تا این روزها در اسرائیل سخن از این مطلب در میان باشد که نظامیان ایرانی و حزب الله باید تا هشتاد کیلومتر از مرزهای جولان اشغالی فاصله بگیرند. کارشناس تلویزیون اسرائیل می گوید: «یک مقام اسرائیلی اظهار داشت ما آماده ایم از شرط برکناری بشار اسد کوتاه بیاییم به شرطی آنکه ایران از تمامی سرزمین سوریه خارج شود. اما آیا این خواسته می تواند واقعی باشد؟ منبعی نظامی در اسرائیل در این باره گفت، ما امروز حاضریم در چندین گام برخی خواسته ها را بپذیریم. در واقع او گفته است اسرائیل آماده است از مطالبات گذشته اش دست بکشد.»

کارشناسی دیگر در میزگردی تلویزیونی با موضوع سوریه که از تلویزیون اسرائیل پخش می شد، گفت: «به نظر می رسد بنیامین نتانیاهو به گزینه B متوسل شده است زیرا گزینه A که اساس آن خروج تمامی نیروهای ایرانی از سوریه بود محقق نشده است، گزینه B نتانیاهو این است که ایران تا حد ممکن از مرزها دور شود.»

خبرنگار المیادین ادامه داد، پس از سلسله شکست های اسرائیل در سوریه، حتی اگر درخواست تل آویو برای دور شدن ایرانی‌ها و حزب الله از مرزهای بلندی های اشغالی جولان و استقرار آنان در هشتاد کیلومتری این مرزها، محقق شود باز هم از نظر کارشناسان نمی تواند دستاوردی برای اسرائیل تلقی شود.

در ادامه گزارش المیادین آمده است، اسرائیل در این میدان و کشمکش دستاوردی نخواهد داشت زیرا بر اساس آرای تحلیلگران هدفی راهبردی که تل آویو برای خود تعریف کرده است جز رسیدن به نقطه صفر نیست (پایان دادن به تمامی خطرات علیه اسرائیل که منشا سوری دارد)، زیرا بشار اسد بار دیگر ارتش سوریه را بازسازی خواهد کرد و باز هم تهدید جنگ سنتی علیه اسرائیل به قوت سابق خود بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار