بیات نژاد از رشد ۱۴۰ درصدی خدمات پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی در مراکز بازپروری بهزیستی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران، در جشنواره دختران؛ حمایت‌های روانی_اجتماعی، توسعه پایدار که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری خدمات پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی با رشد ۱۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۸۵ مورد پذیرش در خانه‌های امن بهزیستی استان تهران داشته‌ایم و این آمار نسبت به سال گذشته با رشد ۴۱ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه یادآور شد: آموزش مهارت‌های زندگی در اولویت برنامه‌های بهزیستی قرار دارد و هدف از این آموزش‌ها فراهم کردن شرایط زندگی عزتمند و با کرامت سایر افراد در جامعه است.

بیات نژاد همچنین اضافه کرد: پذیرش آسیب‌دیدگان در خانه‌های سلامت سازمان بهزیستی نسبت به آمار سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: مونث بودن به عنوان شاخص حفاظتی در مقابل آسیب‌ها به شمار می‌رود و میزان وقوع مشکلات در بین زنان در مقایسه با مردان جامعه کمتر است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: وقوع هر یک از آسیب‌های اجتماعی برای دختران و زنان، نسبت به مردان خطرات بیشتری را برای آنان به همراه دارد.

بیات نژاد با تاکید بر موضوع پیشگیری افزود: موضوع پیشگیری و درمان و مداخله به هنگام و همچنین توجه به موضوع توانمندسازی امری ضروری در حوزه دختران و زنان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: مسئله توجه به جنسیت، انگ اجتماعی و موانع فرهنگی، مشکلات دختران را در جامعه پیچیده‌تر می‌کند و سازمان بهزیستی به دنبال انجام اقدامات به هنگام بوده و اقدامات حمایتی از زنان و دختران آسیب دیده بعد از ترخیص را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار