همایش یک روزه روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با موضوعات تنظیم بازار، ارز، نظارت و بازرسی، قیمت گذاری ها و تسهیلات روستایی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،در این جلسه جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق مصوبه کارگروه استانی تنظیم بازار جلسات تنظیم بازار به صورت هفتگی در سطح شهرستان ها برگزار و گزارش کارشناسی به این کارگروه ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع تنظیم بازار جلسات تنظیم بازار به ریاست استاندار و فرمانداران و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس ادارات شهرستان ها و روسای ادارت تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اطلاعات، اقتصاد و دارایی، کار و تعاون، دادگستری، راه و شهرسازی، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف از اعضای اصلی خواهند بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان بر اساس مصوبه و چارت جدید وزارت متبوعه احیاء و عملاً بازرسی و نظارت بر تنظیم بازار مورد تاکید مقام عالی وزارت می باشد.

وی بیان کرد: سه گروه کالایی بر اساس سیاست های ارزی در پی اعمال تحریم های جدید ظالمانه و کاهش ارزش پولی مشمول دریافت ارز به قیمت 4200 تومان شده و توانسته اند کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید در سامانه جامع تجارت از صرافی های مجاز دلار 4200 تومان دریافت نمایند.

اسکندری افزود: در راستای دریافت ارز 4200 تومان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان می توانند بصورت جداگانه ارز را دریافت نمایند.

ایشان درادامه افزود: روسای و کارشناسان ادارات ذیربط راهنمایی های لازم در مورد نحوه استفاده از ارز دولتی برای واحدهای تولیدی و وارد کنندگان را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ع

همایش یک روزه با موضوع تنظیم بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.