کاهش ۲۷ درصدی آمار طلاق در اردکان / پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بهزیستی

رئیس بهزیستی شهرستان اردکان با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی طلاق در این شهرستان گفت: در سال گذشته، ۷۷۸ پرونده طلاق به مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی ارجاع شده که ۲۷ درصد آن منجر به مصالحه شده است.

عضد زاده رئیس بهزیستی شهرستان اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۳ هزار و ۴۹۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ ساله این شهرستان خبر داد و گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هدف شناسایی کودکان دارای مشکل بینایی و پیشگیری از نابینایی و کم بینایی کودکان در بزرگسالی همه ساله توسط بهزیستی اجرا می‌شود که از این تعداد ۴۱۷ نفر مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماری‌های چشمی شناسایی و برای پیشگیری به متخصصان ارجاع شدند.

وی افزود:تعداد یک هزار و ۸۵۰ نوزاد در سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرارگرفتند که از این تعداد، ۲۶۴ نوزاد با مشکل شک به وجود مشکلات شنوایی شناسایی و برای پیگیری تشخیصی تکمیلی و مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.

عضدزاده برگزاری بیش از ۶۶ دوره آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها، آموزش پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده، آموزش پیش از ازدواج برای ۵۶۶۹ نفر از شهروندان، ارائه خدمات طرح مراقبین و ویزیت در منزل ۱۲۰ سالمند و معلول اردکانی، پیگیری و جلب مشارکت خیرین در زمینه پیشرفت ۳۵ درصدی ساختمان سازی مرکز اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی و تشکیل و ثبت بنیاد فرزانگان و افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با حضور وزیر محترم تعاون کار ورفاه اجتماعی از مهمترین برنامه‌های بهزیستی اردکان در سال ۹۶ عنوان کرد.

رئیس بهزیستی تعداد اشتغال ایجاد شده در سال ۹۶ را ۲۵۰ نفر عنوان وخاطرنشان کرد: در سال گذشته با پرداخت ۳۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال انواع تسهیلات قرض‌الحسنه، زمینه اشتغال ۱۳۵ نفر از مددجویان بهزیستی اردکان فراهم شد.

وی تصریح کرد: با هدف اشتغال پایا و مولد تعداد ۱۲۳ نفر از مددجویان بهزیستی اردکان جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی به مبلغ ۱۳ میلیارد ۷۵۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدندکه در همین راستا ۴ نفر از کارفرمایان با به کارگیری ۱۲ نفر از مددجویان برای دریافت تسهیلات کارفرمایی نیز به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

عضدزاده از کاهش ۲۷ درصدی طلاق در میان مراجعان به مرکز کاهش طلاق بهزیستی شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته، ۷۷۸ پرونده طلاق به مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی ارجاع شده که از این تعداد پرونده ۲۷ درصد آن منجر به مصالحه شده است.

وی تصریح کرد: بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود داده و خدمات خود را از طریق ۴۰ مرکز روزانه و شبانه روزی به آحاد مردم ارائه می‌کند.

گفتنی است؛ در شهرستان اردکان یک مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی «۱۲۳» و یک تیم خدمات سیار اجتماعی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ ا

ایجاد زمینه اشتغال ۱۳۵ نفر از مددجویان بهزیستی در اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.