برگزاری جلسه ستاد اربعین در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد اربعین استان از بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: هیچ ابهامی در بازگشایی این مرز برای ما وجود ندارد و تقریبا با قول و قراری که مسئولین کشوری داده اند این مرز بازگشایی می‌شود، مگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد که روال از دست دولتمردان خارج شود.

وی گفت : همه مسئولین کشوری از جمله رییس جمهور و معاون اول تاکید ویژه ای بر بازگشایی مرز خسروی دارند و ما امیدوار به بازگشایی مرز هستیم و بازگشایی آن یک فرصت برای کشور است.

بازوند افزود : سال گذشته اقدامات خوبی در همه حوزه ها و بویژه زیرساختی جهت آمادگی استان برای استقبال از زوار اربعین انجام شد اگرچه این مرز باز نشد اما این امکانات و این آمادگی بی ثمر نبود و در ایام زلزله یاری رسان استان شد .

وی افزود : طرح جامع اربعین باید حداکثر تا 25 شهریور آماده شود و اعتبارات آن نیز از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.

بازوند گفت : تدوین این طرح می‌تواند در سالهای آینده به عنوان طرح گردشگری مذهبی نیز برای استان استفاده شود.

مسعود بهرام‌نژاد دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت : ستاد اربعین تا پیش از این 13 کمیته تخصصی داشت که با توجه به ضرورت‌ها 2 کمیته جدید با عنوان مدیریت شناسایی، تشخیص هویت و انتقال اجساد و کمیته اتباع خارجی نیز به این ستاد اضافه شده است.

وی گفت: انتظار می‌رود در راستای ارایه خدمات شایسته به زوار اباعبدالله الحسین (ع)، روسای کمیته‌ها، جلسات خود را به صورت منظم تشکیل دهند و مصوبات را به دبیرخانه ارسال کنند.

بازوند افزود : مصوبات جلسات ستاد اربعین استان و کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه، باید هرچه زودتر اجرایی شوند.

وی افزود : در روند بازسازی زلزله یک حرکت عظیم و بی‌نظیر صورت گرفته و خدمات ارزشمند و بزرگ نظام در ایام اربعین و در موکب‌هایی که در طول مسیر برپا شده، برای زوار تشریح  می‌شود تا آثار کمک‌های خود را در روند بازسازی مناسب مناطق ببینند.

بهرام‌نژاد از معرفی پروژه‌هایی که هنوز به اتمام نرسیده‌اند و نیازمند به مشارکت خیرتن هستند، خبر داد و گفت: این پروژه‌ها به زوار معرفی می‌شوند تا زمینه نقش‌آفرینی افرادی که خواهان مشارکت در این امر خیر هستند، مهیا شود.

همتی قائم مقام استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین گفت: امسال دو کمیته جدید شناسایی، تشخیص هویت و انتقال اجساد و نیز کمیته امور اتباع خارجی به مجموع کمیته های موجود اضافه شده است.

وی گفت: طبق توافق  وزیر کشور با وزیر کشور عراق و بازدید رییس ستاد اربعین کشور عراق از مرزهای ایران، مرز خسروی به عنوان چهارمین مرز برای ایام اربعین ابلاغ شده و بازنشدن مرز تنها در حد شایعه است.

همتی افزود : امسال ویزا نیز بصورت ریالی خواهد بود و قیمت آن با دلار محاسبه نمی شود.

وی افزود : شش استان به عنوان استان های معین جهت امور عمرانی و تامین زیرساخت های اربعین در استان معرفی شده اند که باید از ظرفیت آنها بهره گرفت.

وی افزود: هر یک از این شش استان می تواند  ساخت پارکینگ یا محوری را برعهده بگیرد و امکانات مهندسی وارد استان کند و باید از این ظرفیت بهره گرفت.

همتی بر آماده سازی هرچه سریعتر محل اسکان و آشپزخانه در مسیر و مرز خسروی تاکید کرد وافزود: کمیته تغذیه و اسکان باید هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت پخت و پز غذا در مرز را فراهم کند.

وی یادآور شد: در ستاد مرکزی اربعین مقرر شده در هر چهار مرز کشور، چهار آشپزخانه مرکزی راه‌اندازی شود که این کار باید توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در مرز خسروی انجام شود.

 

 

 

انتهای پیام/د

 

 

هیچ ابهامی در بازگشایی این مرز برای ما وجود ندارد

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.