۷۳۷ هکتار از مزارع سویا در مازندران زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  محمدتقی شکوهی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت:: امسال با ۳ هزار و ۸۰۰ بهره‌بردار در ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع سویا قرارداد کشت منعقد شد که ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آن به زیرکشت رفت.

وی تاکنون از ۴ هزار هکتار سطح سبز سویا در استان خبر داد و افزود: برای کشت این محصول ۳۶۲ تن بذر مصرف شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۷۳۷ هکتار از مزارع سویا در مازندران زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت، گفت: زمان برداشت این محصول آبان‌ماه است.

شکوهی به کشت کلزا در ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع استان امسال اشاره کرد و افزود: ۳۲ هزار و ۹۰۰ تن محصول تولید شد و تاکنون ۷۵ میلیارد تومان بهای کلزا به حساب کشاورزان واریز شد.

وی با بیان اینکه ۱۵۲ هکتاری آفتابگردان در استان کشت شد، گفت: ۱۱۳ هکتار از این مزارع سبز شد و برای کشت این محصول یک‌هزار کیلوگرم بذر مصرف شد.

شکوهی افزود: ۷۳ بهره‌بردار نسبت به کشت آفتابگردان اقدام کردند.

وی گفت: آفتابگردان دارای ۴۸ درصد روغن است که به‌عنوان کشت بهاره محسوب می‌شود و کشاورزان با رعایت تناوب کشت در مزارعی که گندم و جو کشت می‌شود، این محصول را کشت کنند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۶۵ بهره‌بردار در سطح ۹۰ هکتار از مزارع اقدام به کشت کنجد کردند، گفت: ۳۵ هکتار مزرعه کنجد سبز شد و برای کشت آن ۵۰۰ کیلوگرم بذر مصرف شد.

شکوهی از تولید ۵۲ هزار و ۴۰۰ تن جو در استان خبر داد و افزود: از ۳۱ هزار و ۹۶۰ هکتار سطح زیرکشت جو در مازندران تاکنون ۲۹ هزار و ۶۱۲ هکتار برداشت شد.

وی از برداشت ۴۲ هزار هکتاری گندم در استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد گندم آبی و ۷۶ درصد گندم دیم برداشت شد و تاکنون ۸۱ هزار تن محصول به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی افزود: امسال ۴۸ هزار و ۷۴۳ هکتار به کشت گندم در مازندران اختصاص یافت.


انتهای پیام/آ


تولید انواع دانه‌های روغنی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.