معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان گفت: برای جذب گردشگران خارجی به استان باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

ضرورت تلاش بیشتر برای جذب گردشگر خارجی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان درمیزگرد بایدها و نبایدهای فرهنگی رویدادهای همدان 2018  افزود:  هدف ما از رویداد ۲۰۱۸ معرفی داشته‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی همدان است.

وی ادامه  داد: منتظر هستیم تا متولی کمیته فرهنگی برنامه‌های خود را برای برگزاری رویدادهای همدان ۲۰۱۸ اعلام کند.

خاکسار با اشاره به اینکه چند ماه از آغاز سال 2018 و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا گذشته است، اظهار داشت: همدان تا پایان آذرماه امسال پایتخت گردشگری آسیا است.

وی با بیان اینکه در راستای انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و رویدادهای همدان 2018 و دغدغه‌های موجود نشست‌هایی با حضور مسئولان کشوری در تهران برگزار شد، افزود: در استان نیز شورای سیاست‌گذاری رویدادهای همدان 2018 متشکل از کمیته‌هایی نظیر کمیته فنی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی، رویدادها، علمی و غیره برنامه‌های رویدادهای همدان در سال 2018 را پیگیری می‌کنند که به دلیل دغدغه مسئولان از نظر بعد فرهنگی کمیته فرهنگی نیز با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

خاکسار با تأکید بر اینکه مقرر شد تا نشستی در ابتدای سال 2018 با عنوان افتتاحیه رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی، سفرا و مسئولان کشوری برگزار شود، گفت: با تداخل این برنامه با رویداد تبریز پایتخت گردشگری اسلامی کشورهای آسیایی برنامه در نظر گرفته شده برای همدان محقق نشد و تبریز در اردیبهشت‌ماه نشستی با عنوان افتتاحیه رویداد تبریز پایتخت گردشگری اسلامی آسیا در سال 2018 برگزار کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با  اشاره به اینکه پس از پیشنهادهای متعدد مقرر شد رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا 5 الی 7 شهریورماه برگزار شود، بیان کرد: این نشست با عنوان کنفرانس بین‌المللی همدان 2018 با حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی، سفرا و دیگر مسئولان کشوری برگزار می‌شود و از معاون اول رئیس‌جمهور نیز برای حضور در این نشست دعوت شده‌ است.

خاکسار با بیان اینکه همدان در آبان ماه نیز میزبان چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری است، عنوان کرد: شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان یکی از اعضا میزبان این نشست است و این نشست 21 الی 23 آبان‌ماه در همدان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سازمان جهانی گردشگری متشکل از 455 عضو از 186 کشور دنیا است که بیش‌ترین اعضا از بخش خصوصی هستند، ابراز کرد: برنامه‌های نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان از سوی خود سازمان در نظر گرفته شده است و فقط تور بازدید از جاذبه‌های گردشگری همدان توسط استان برنامه‌ریزی شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر و بهتر از رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا به ادارات، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخش‌های خصوصی و غیره فراخوان‌هایی داده‌ایم که اگر رویدادهای برای برگزاری دارند اعلام کنند و 30 رویداد برای برگزاری تا پایان سال 2018 باقی‌مانده است که بیش‌ترین رویدادها نظیر همایش بین‌المللی گردشگری، نشست شهرداران جاده ابریشم و غیره بین‌المللی هستند.

خاکسار با بیان اینکه کمیته فرهنگی رویدادهای همدان با وجود دغدغه‌های فرهنگی متعدد شکل گرفت تا پیوست فرهنگی را تبیین و به دبیرخانه رویدادهای همدان 2018 ارائه کند، اظهار داشت: طرح‌های فرهنگی که قرار است در کنار رویدادهای همدان 2018 اجرا شود با ریز برنامه‌ها و اعتبارات مورد نیاز به دبیرخانه این رویدادها اطلاع‌رسانی شود.

خاکسار با بیان اینکه باید تلاش بیشتری در راستای جذب گردشگری خارجی در استان شود، بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری رویدادهای همدان 2018 جذب گردشگران خارجی است.

 

انتهای پیام/ج

برای جذب گردشگران خارجی به استان باید تلاش بیشتری انجام دهیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.