مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هرسال بسیاری از افراد به دلیل قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید فوت می‌کنند و میلیون‌ها نفر دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛  شاه آبادی مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : آفتاب سوختگی نوعی التهاب پوستی است که در اثر مجاورت طولانی مدت در آفتاب یا سایر منابع پرتو فرابنفش حاصل می‌شود.

وی گفت : آفتاب‌سوختگی برخلاف سوختگی حرارتی فوراً تظاهر نمی‌کند و هنگامی که دردناکی و قرمزی پوست شروع می‌شود، آسیب پوستی از قبل رخ داده‌است .

شاه آبادی افزود : قرارگرفتن در معرض آفتاب در ساعت اوج آفتاب، روشنی پوست، استفاده از برخی داروها از جمله بعضی از آنتی‌بیوتیک‌ها و قرص‌های ضدبارداری ، استفاده از روش‌های برنزه‌کردن و برخی از مواد آرایشی از جمله عواملی است که موجب افزایش آفتاب سوختگی می شود.

وی افزود : استفاده از کرم ضدآفتاب، لباس‌های پوشاننده و عینک‌های آفتابی ضد پرتو فرابنفش را برای پیشگیری از آفتاب سوختگی  استفاده از کرم ضدآفتاب دارای فاکتور محافظتی نور خورشید (SPF) با اعداد بالا تر دوش یا حمام آب سرد، قراردادن پارچه مرطوب و سرد روی سوختگی ،استفاده از ویتامین E بهمراه ویتامین C در دوزهای توصیه شده روزانه، مصرف آب و مایعات فراوان برای دفع سموم بدن و مصرف داروهای مسکن مانند ایبوپروفن برای کاهش درد را از راه های پیشگیری آفتاب سوختگی عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

راه های جلوگیری از آفتاب سوختگی

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.