به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ چیا سهرابنژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان دیروز، ۲۵ تیرماه در کارگروه اشتغال شهرستان سقز از برندسازی محصولات و تولیدات مشاغل خانگی در استان خبرداد و اظهار کرد: با این اقدام بخش زیادی از مشکلات مربوط به عرضه و فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی در بازار مرتفع خواهد شد.
وی به ارائه گزارش پیشرفت کار طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان پرداخت و افزود: این طرح یکی از مهمترین پروژههای در دست اقدام جهاددانشگاهی است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه فاز نخست این پروژه معرفی و مطالعه و شناسایی ظرفیتهای استان کردستان است، افزود: در سامانه وزارت کار بیش از ۳۴۰ کد رشته در مشاغل خانگی وجود دارد و ما به دنبال استخراج کد رشتههایی که با ظرفیتهای استان تناسب بیشتری دارند، هستیم.
وی گفت: در راستای اجرای فاز اول این طرح، پرسشنامههایی را تهیه و به دستگاههای اجرایی و تعدادی از شرکتهای بخش خصوصی ارسال کردیم، ولی به آنچه مدنظر داشتیم، دست پیدا نکردیم.
سهراب نژاد اعلام کرد: برای تکمیل اطلاعات لازم و مورد نیاز اقدام به دیدار و مصاحبههای چهره به چهره با کارشناسان اشتغال دستگاههای اجرایی و همچنین کارآفرینان و نخبگان کردیم تا ظرفیتها و مزیتهای موجود استان کردستان را استخراج کنیم.
وی بیان کرد: فاز دوم که رسالت انجام آن برعهده جهاددانشگاهی است، شامل آموزش و توانمندسازی افرادی که در فاز نخست ثبتنام کردند، است و این گونه بستر را برای ورود آنها به فاز سوم فراهم میکنیم.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: فاز سوم طرح، کمک به فروش محصولات تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی است که از طریق اتصال به برندهای ملی، پشتیبانان استانی، فروشگاههای اینترنتی و حضور در بازارچههای محلی، انجام میشود.
وی اعلام کرد: از دیگر اقداماتی که دنبال خواهیم کرد برندسازی، بسته بندی محصولات و تولیدات مشاغل خانگی است که قطعاً با این اقدام بخش زیادی از مشکلات مربوط به حوزه بازار عرضه محصولات برطرف میشود.
سهرابنژاد یادآور شد: سعی کردیم از تمام پتانسیلهای استان در این راستا استفاده کنیم و به همین دلیل با چند فروشگاه اینترنتی در استان کردستان برای عرضه محصولات مشاغل خانگی صحبت کردهایم.
انتهای پیام/ز