نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به رهاسازی آب و پمپاژ به رودخانه بهمنشیر، از تامین آب مورد نیاز نخیلات خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عامرکعبی نماینده مردم آبادان در مجلس ، با اشاره به خشکسالی و ریزگردها به عنوان دو چالش‌ مهم کشاورزی در منطقه، گفت : بحران آب و خشکسالی اخیر منطقه، عمده‌ترین محصول کشاورزی منطقه یعنی خرما را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

وی با اشاره به مشکلات نخل‌داران منطقه، افزود: نخلداران منطقه با مشکلات بسیاری روبرو هستند؛ استفاده نادرست از صنعت و نیز احداث سدهای بی رویه با مهندسی اشتباه، صنعت کشاورزی را تهدید می‌کنند.  

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت نخیلات منطقه گفت: خوشبختانه روز گذشته با رهاسازی آب از پشت سدها به سمت مارد و پمپاژ در بهمنشیر، آب مورد نیاز نخیلات به منطقه رسید.  

کعبی بابیان اینکه  با توجه به خشکسالی که با آن مواجه هستیم ذخیره آب در پشت سدها با بحران شدید مواجه است افزود: پساب‌هایی که در بالادست از سمت صنایع نیشکر وارد رودخانه می‌شود شوری آب بهمن‌شیر را افزایش می‌دهد و حق آبه‌ای که برای کشاورزی منطقه تأمین می‌شود را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به بحران آب در بسیاری از مناطق استان، گفت: با توجه به کاهش دبی رودخانه‌های خوزستان و خشکسالی اخیر، برای تأمین آب مورد نیاز نخیلات و تالاب شادگان در آبادان، خرمشهر و شادگان با مشکل مواجه هستیم.  

انتهای پیام/ د

آب مورد نیاز به نخیلات آبادان رسید

برچسب ها: بحران آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.