محفل پاسداشت سیدابوطالب مظفری، شاعر مطرح افغانستانی، با حضور اهالی ادبیات دو کشور افغانستان و ایران در تهران برگزار شد.

بزرگداشت از شاعر مطرح افغانستانی در تهرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محفل پاسداشت سید ابوطالب مظفری، شاعر مطرح افغانستانی، با حضور اهالی ادبیات دو کشور افغانستان و ایران، شب گذشته (دوشنبه ۲۵ سرطان) در تهران برگزار شد.

حسین قرائی، دبیر مجموعه نشست‌های شب شاعر در این نشست گفت: «ما در حوزه ادبیات به دوستان افغانستانی کم توجه بوده‌ایم. هرچند که امروز و دیروز باهم بودیم، فارسی زبان بوده‌ایم و هستیم».

آقای قرائی افزود: این دومین محفلی است که برای شاعران افغانستانی برگزار می‌شود که نخستین نشست برای استاد «محمدکاظم کاظمی» برگزار شده بود.

محمدسرور مولایی، پژوهشگر افغانستانی نیز در این محفل بیان داشت: «من همیشه به سید ابوطالب مظفری، ارادت داشته‌ام و جا دارد از چنین شخصیتی تجلیل شود و من به خود می‌بالم که چنین عنصری را به جامعه ادبیات و فرهنگی تحویل داده‌ایم».

سید ابوطالب مظفری، شاعر مطرح افغانستانی نیز ضمن تشکر از برگزار کنندگان این محفل و حضور میهمانان گفت: «من به‌خاطر کار خودم از هیچ‌کس توقع برگزاری پاسداشت نداشتم، حتی از شاگردانم که برایشان زحمت کشیده‌ام. این شیوه و روش من است. با این حال از مسئولین تشکر می‌کنم که به هر دلیلی مرا در زاویه گمنامی خودم دیدند و این برنامه را برگزار کردند».

در ادامه این مراسم به پاس یک عمر تلاش فرهنگی و ادبی استاد سید ابوطالب مظفری، شاعر مطرح افغانستان، با اهدای هدایایی توسط سازمان هنری-رسانه‌ای اوج، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، حوزه هنری و تابلوی عکسی از سوی محمدموسی اکبری، عکاس افغانستانی تقدیر شد.

به نوشته فرهنگ، در این مراسم تعدادی از شاعران و فعالین فرهنگی ایرانی نیز به جایگاه بالای استاد مظفری در شعر و ادبیات فارسی اشاره کرده و بر نزدیکی هر چه بیشتر نخبگان فرهنگی افغانستان و ایران تاکید کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار