آشوب‌های خونین در نیکاراگوئه + فیلم

درگیری مردم با نیروهای دولتی در نیکاراگوئه به کشته شدن ۳۰۰ نفر و زخمی شدن ۲ هزار تن دیگر منجر شده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خونین‌ترین آشوب‌ها در نیکاراگوئه پس از جنگ داخلی در این کشور، ۳۰۰ نفر کشته و ۲ هزار تن زخمی شده اند.

سرکوبگری مخالفان توسط اورتگا در نیکاراگوئه در روز یکشنبه نیز ادامه داشت. حملات نیرو‌های دولتی در چندین شهر کشور دست کم ده کشته و بیست زخمی برجا گذاشت.

تظاهرات کنندگان همچنان بر خواسته خود مبنی بر کناره گیری دانیل اورتگا رئیس جمهوری تاکید می‌کنند. وی از ۱۱ سال پیش کرسی ریاست جمهوری را در اختیار دارد. اورتگا به انحراف به سوی استبداد متهم شده است.

در روز یکشنبه ۲۰۰ تن از این دانشجویان هدف حملات خشونت بار نیرو‌های طرفدار دولت قرار گرفتند. این دانشجویان که به یک کلیسا پناه برده بودند، با میانجی گری یک کشیش رهایی یافتند، اما دو دانشجو در جریان این حمله کشته شدند.

از زمان آغاز اعتراضات در ابتدای ماه آوریل نزدیک به ۳۰۰ تن از معترضان کشته و حدود دو هزار تن زخمی شده اند. از دوران جنگ داخلی نیکاراگوئه در سال‌های دهه ۱۹۸۰، این آشوب‌ها خونین‌ترین رویداد در این کشور قلمداد می‌شود.

اورتگا رئیس جمهور ۷۲ ساله از سال ۲۰۰۷ قدرت را درنیکاراگوئه در دست دارد. وی به سرکوب شدید معترضان و همچنین روی کار آوردن همسرش با عنوان معاون رئیس جمهور به عنوان دیکتاتوری فاسد متهم شده است.


بیشتر بخوانید: اعتصاب سراسری در نیکاراگوئه 


انتهای پیام/
 

درگیری خیابانی در نیکاراگوئه + فیلم

 

­

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.