سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت: ایران و افغانستان تمایل زیادی برای سرمایه گذاری های مشترک دارند و تفاهم بسیاری خوبی میان دو کشور وجود دارد.

ایران و افغانستان تفاهم تجاری خوبی دارند/ امنیت و زیرساخت ها، مهمترین چالش تجارت افغانستان است«صیام الدین پسرلی»، سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به سفر هیات تجاری قزاقستان به کابل اظهار داشت: هیاتی تجاری از قزاقستان متشکل از اتاق تجارت و صنایع این کشور و برخی بازرگان های قزاقستانی به کابل سفر کرده و در حال رایزنی با مقامات افغانستان برای سرمایه گذاری می باشند.

سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان افزود: پس از سال 2010 که مراودات تجاری افغانستان و قزاقستان رسما آغاز شد، این روند به طور چشمگیری بهبود یافته و اکنون تجار و مسئولان دو کشور تلاش دارند تا این روابط اقتصادی را افزایش دهند.

صیام الدین پسرلی تاکید کرد که برای افزایش داد و ستد تجاری افغانستان و دیگر کشورها نیاز است تا توجه جدی به زیر ساخت های افغانستان صورت گیرد. وی همچنین با اشاره به موضوع «امنیت» تصریح کرد که ناامنی یکی از چالش های مهم بر سر راه تجارت افغانستان با کشورهای جهان است و دولت باید توجه جدی به این مساله داشته باشد اما به صورت کلی سرمایه گذاری و اوضاع اقتصادی در افغانستان رو بهبود است.

وی در خصوص روابط تجاری ایران و افغانستان نیز بیان کرد: روابط اقتصادی ایران و افغانستان در سال های اخیر گسترش زیادی داشته است و دو کشور تمایل زیادی برای سرمایه گذاری های مشترک دارند. صیام الدین پسرلی افزود: تفاهم بسیاری خوبی میان کابل و تهران وجود دارد و حسن تجارت ما با ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار