معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ایجاد اشتغال خرد در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر ضرورت ایجاد اشتغال خرد در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد و گفت: امسال برای پرداخت تسهیلات در جهت حمایت و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری اگر تنها به پرداخت تسهیلات بسنده کنیم نه تنها تولید و اشتغالی صورت نمی‌گیرد بلکه روستائیان به بدهکار و بیکار تبدیل می‌شوند لذا پیش از پرداخت تسهیلات به آن‌ها آموزش دهیم و بازار هدف را بشناسانیم.

رحمتی بابیان اینکه ۴۰ سال پیش ۷۰ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی روستایی بودند، اما الان جمعیت روستایی استان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است، اظهار داشت: اگر حال به اشتغال و معیشت روستائیان توجه نکنیم دوام ماندگاری در روستا‌ها بیش از حد انتظار کمتر می‌شود.

وی افزود: زمانی بود جمعیت شهری در انتظار تولیدات جامعه روستائیان بودند و خود چرخ‌دنده‌های اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آوردند، ولی اکنون با مشکلات ریز و درشتی دارند منتظر یاری مسئولان هستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه تامین معیشت روستائیان و عشایر باید به‌گونه‌ای باشد تا به نتیجه قابل قبولی دست‌یابیم، ادامه داد: اگر مخاطب را جامعه امروزی قرار دهیم باید دارد تا به بخش‌های مختلف اجتماعی جامعه توجه کنیم.

رحمتی اضافه کرد: روستائیان و عشایر با حداقل‌ترین داشته‌ها و امکانات بیشترین کارایی در تولید داخلی دارند، اما اینکه انتظار داشته باشیم تا تمامی نیاز‌های متنوع بازار و مردم را تامین کنند باید ابتدا از آموزش‌ها بهره‌مند شوند و سپس امکانات در اختیار این قشر زحمت‌کش و سخت‌کوش بگذاریم.

وی با ذکر اینکه بیشترین مشکل روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی تولیدکننده بازاریابی برای فروش تولیدات است، گفت: البته مدیریت ارشد استان برنامه‌های مختلفی برای جامعه روستایی و عشایری آذربایجان‌شرقی در نظر گرفته تا بتواند در تامین معیشت این قشر تحولاتی به وجود آورده و از شرایط فعلی آن‌ها را خارج کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: ظرفیت اشتغال در روستا‌های آذربایجان‌شرقی محدود است و اگر حتی بخواهیم در راستای توسعه اشتغال روستایی، کشاورزی را در روستا‌ها توسعه دهیم منابع آبی محدود این اجازه را نمی‌دهد.

در پایان اولین روز چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 

 

انتهای پیام/ش

ظرفیت اشتغال در روستا‌های آذربایجان‌شرقی محدود است

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.