دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه با محوریت هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه با محوریت هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و برنامه ریزی اوقات فراغت، با حضور فرماندار امیدیه، شهردار این شهرستان، رئیس شورای اسلامی امیدیه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، به همراه اعضای حقیقی انجمن شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز آغاجاری، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس حوزه علمیه سفیران هدایت، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری، به همراه امام جمعه شهرستان، رئیس کتابخانه تخصصی شرکت نفت، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در امیدیه

محمدرضا شکاری، رئیس اداره کتابخانه های امیدیه در این جلسه به مرور نتایج هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته و میزان مشارکت و برگزیدگان آن، اهمیت جشنواره رضوی و اهداف آن، معرفی منابع، نحوه دسترسی به منابع و پاسخنامه ها، نحوه شرکت در مسابقات، مهلت و نحوه ارسال پاسخنامه ها، داوری آثار، جوایز برگزیدگان، نحوه گزینش آثار توسط دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت.

وی مشارکت حداکثری مسئولان شهری و رؤسای ادارات را همچون سال گذشته و تلاش در راستای گسترش فرهنگ رضوی در جامعه خواستار شد.

سید مهران رفیعی، فرماندار امیدیه و رئیس انجمن درخصوص ایجاد بسترهای مناسب ترویج فرهنگ مطالعه بیان داشت: این تلاش ها و جدیت موجب وفاق و همدلی در توسعه زیرساخت های حوزه مطالعه و ترویج خواندن در شهرستان شده و بسیاری از مشکلات در این بخش با پیگیری مستقیم رئیس اداره کتابخانه ها به نتیجه رسیده است.

برگزاری دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در امیدیه

ضمن اشاره به جایگاه ممتاز امیدیه در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته و کسب رتبه های نخست شهرستانی و کتابخانه ای در سطح استان اظهار کرد: سوق دادن جامعه به مطالعه و کتابخوانی عامل بازدارنده قوی برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی است و جشنواره رضوی به عنوان یکی از ارزنده ترین برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور می تواند سهم بسزایی در این زمینه داشته باشد.

رفیعی از همه مسئولان شهرستان درخواست کرد تا به مانند سال گذشته در راستای جذب شهروندان به جشنواره و آشنایی با سیره رضوی نهایت تلاش خود را داشته باشند.

حجت الاسلام علیزاده، امام جمعه شهرستان امیدیه با بیان سیره علمی و اخلاقی ائمه معصوم (ع) و بالاخص امام هشتم (ع) شیعیان، تصریح کرد: میتوان از طریق جشنواره رضوی تحولات بزرگی در جامعه به وجود آورد و بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی و تهاجم های فرهنگی دشمنان را خنثی نمود.

محمدرضا شریفات، شهردار امیدیه نیز در این جلسه به اهمیت سبک زندگی اسلامی در سیره رضوی پرداخت و افزود: این جشنواره و منابع در نظر گرفته شده جهت شرکت در مسابقات، می تواند سهمی بی بدیل داشته باشد.

وی در ادامه آمادگی خود را برای انجام هر گونه کمک در راستای اطلاع رسانی این جشنواره اعلام کرد.

کرائی، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان امیدیه، ضمن اشاره به میزان مشارکت دبیران و دانش آموزان در جشنواره سال گذشته، با وجود برخی از مشکلات از جمله فرارسیدن فصل تابستان و دسترسی نداشتن به بسیاری از دانش آموزان جهت اطلاع رسانی جشنواره به آن ها، نوید برگزاری هر چه با کیفیت تر و مشارکت تعداد بیش تری از پرسنل، خانواده های آن ها و دانش آموزان را در هشتمین جشنواره ی رضوی را داد.

مهدی درویش، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاداتی را برای اطلاع رسانی بهینه جشنواره و نیز برگزاری نشست کتابخوان ویژه هنرمندان ارائه نمود.

انتهای پیام/گ

 جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.