سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: خرداد ماه امسال 15 شرکت هواپیمایی در مجموع پنج هزار و 315 پرواز خود را از فرودگاه مهرآباد انجام دادند که حدود 31 درصد آنها با تأخیر انجام شد.

31 درصد پروازهای مهرآباد در خرداد ماه با تأخیر انجام شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  خرداد ماه امسال 15 شرکت هواپیمایی در مجموع پنج هزار و 315 پرواز خود را از فرودگاه مهرآباد انجام دادند که حدود 31 درصد آنها با تأخیر انجام شد.

شرکت هواپیمایی کارون با انجام ۴۷ درصد پرواز‌های تاخیردار دراین ماه در راس قرار گرفت و پس از آن شرکت هواپیمایی آتا ایر با ۴۳ درصد تاخیر در رتبه بعدی جای دارد.
 
علاوه براین ۳۷ درصد پرواز شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایران ایر، ۳۳ درصد پرواز‌های شرکت هواپیمایی زاگرس و ۳۲ درصد پرواز‌های هواپیمایی کاسپین از فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شد.  

خرداد ماه امسال شرکت هواپیمایی آسمان ۷۷۴ پرواز در مسیر‌های داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد انجام داد که ۴۸۴ پرواز آن بموقع و بقیه با تأخیر به اجرا درآمد.  

همچنین در این ماه شرکت هواپیمایی ماهان از فرودگاه مهرآباد ۶۲۵ پرواز انجام داد که ۵۳۱ پرواز آن بموقع و ۹۴ پرواز آن با تأخیر انجام شد.  

شرکت هواپیمایی آتا ایر در خرداد ماه موفق شد ۴۴۰ پرواز از مهرآباد داشته باشد که ۲۵۳ پرواز آن بموقع و ۱۸۷ پرواز تأخیر داشت.  

شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز در این ماه ۷۸۷ پرواز انجام داد که ۴۹۴ پرواز آن به موقع و بقیه با تأخیر صورت گرفت.  

بر اساس این گزارش، خرداد ماه ۹۷ شرکت هواپیمایی زاگرس ایر در مجموع ۴۹۲ پرواز را از طریق مهرآباد انجام داد که ۳۲۸ پرواز آن بموقع و بقیه تأخیر داشتند.  

شرکت هواپیمایی کاسپین نیز در ماه مورد بررسی ۴۴۳ پرواز از مهرآباد داشت که ۳۰۲ پرواز به هنگام و بقیه با تاخیر رهسپار مقاصد خود شدند.
 
شرکت هواپیمایی کیش ایر در خرداد ماه در مجموع ۳۶۹ پرواز از مهرآباد انجام داد که ۲۷۲ پرواز به موقع و ۹۷ پرواز با تاخیر انجام شد.  

گزارش آماری سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز خرداد ماه در مجموع ۳۹۱ پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام داد که ۲۹۲ پرواز در زمان تعیین شده صورت گرفته و بقیه تاخیر داشتند.  

هواپیمایی تابان نیز در این ماه ۱۸۷ پرواز از مهرآباد انجام داد که ۱۳۶ پرواز بموقع و ۵۱ پرواز با تأخیر به انجام رسید و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز در این ماه ۲۴۱ پرواز داشت که ۱۹۰ پرواز به هنگام صورت گرفت و ۵۱ پرواز با تاخیر انجام شد، ضمن اینکه در این ماه شرکت پویا ایر از مهرآباد ۲۷ پرواز انجام داد که ۲۳ پرواز به موقع بود.  

برپایه این اطلاعات آماری خردادماه امسال شرکت هواپیمایی معراج از مهرآباد ۷۱ پرواز انجام داد که ۶۸ پرواز آن بموقع و چهار پرواز با تأخیر انجام شد.  

شرکت هواپیمایی سپهران در مدت این گزارش در مجموع ۲۰۰ پرواز از مهرآباد انجام داد که ۱۵۵ پرواز بموقع صورت گرفت و در این مدت از مجموع ۵۵ پرواز شرکت هواپیمایی سا‌ها در فرودگاه مهرآباد، ۵۱ پرواز آن به موقع بود و چهار پرواز با تاخیر انجام گرفت.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماخذ آمار و اطلاعات مزبور سامانه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است و این داده‌ها شامل تمام عوامل تأخیر از جمله تغییرات جوی، عملیاتی، فنی، تسهیلاتی و غیره است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار