یک شرکت ایرانی صابون‌های طبیعی و دست سازی را با الگو قرار دادن روش‌هایی با قدمت صدساله تولید می‌کند.

 حفاظت اصالت صابون‌های طبیعی و دست‌ساز به روش چند صد ساله ایرانی / تولید صابون های گیاهی تماما ایرانی با هدف حفاظت از پوستبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوینگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با توجه به اینکه روغن‌های طبیعی با پایه گیاهی یا حیوانی  مواد اصلی تشکیل دهنده صابون شامل هستند به همین دلیل در مطبخ‌ها، همان‌طور که دیگی برای طبخ غذا بود  دیگ دیگری  هم برای صابون‌پزی قرار داشت و از طریق آنها صابون هایی با کیفیت تولید می‌شدند.

استفاده از محصولات گیاهی، برای پوست کار ساده‌ای نیست و  روش‌های زمان بری مانند بخور دادن یا کمپرس، پماد و ضماد‌ها تنها راه استفاده از مواد موثر گیاهان برای پوست است و زمان بر بودن بخور یا کمپرس شرط مهم بهرمندی از خواص گیاهان را با مشکل رو به‌رو می‌کند؛ به عبارتی استفاده از صابون‌های کاملا گیاهی و دست ساز ساده‌ترین شکل استفاده از خواص گیاهان دارویی و پاکسازی همزمان پوست از آلودگی‌های محیط بدون استفاده از مواد شیمیایی است.

شستشوی روزانه صورت و بدن با صابون‌های گیاهی و طبیعی بر سلامت و بهداشت پوست و مو تأثیر بسیار مفیدی می‌گذارد و در همین راستا یک شرکت ایرانی تولید صابون‌های گیاهی به‌صورت دست‌ساز را آغاز کرده است و در چهارمین دوره جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) معاونت علمی محصولات خود را ارائه خواهد کرد.

بهاره جعفرزاده مرتضوی مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: توجه به عوارض محصولات شیمیایی، ایجاد تمایل و جلب توجه مجدد بشر به استفاده از مواد طبیعی، دوری از مواد غیر طبیعی و آگاهی از نحوه تهیه و تولید این محصول سالم و مفید قدیمی هدف مجموعه تولیدی ما است.

وی با بیان اینکه محصول تولیدشده در این شرکت با دیگر محصولات موجود تفاوت دارد، گفت: محصول در شرکت ما با  استفاده از روغن‌های حیوانی یا باقیمانده مواد چربی دیگر کارخانه‌ها تولید نمی‌شود، این شرکت مانند یک کارگاه حلواپزی از روغن‌های خالص و بسیار مرغوب گیاهی ، پودر و عصاره طبیعی گیاهان و گل‌ها برای ساخت صابون استفاده می‌کند.  

 حفاظت اصالت صابون‌های طبیعی و دست‌ساز به روش چند صد ساله ایرانی / تولید صابون های گیاهی تماما ایرانی با هدف حفاظت از پوست

جعفرزاده مرتضوی با تاکید بر اینکه کارگاهی بودن به معنای کارخانه‌ای عمل کردن ما نیست، اظهار کرد: هیچ اسانس، مواد نگهدارنده و کاتالیزوی در محصولات شرکت ما به کار نرفته است  بلکه تماما از مواد اولیه طبیعی استفاده کر‌ده‌ایم و روش تولید این صابون دست ساز و گیاهی  همانند همان روش های مرسوم جهانی است.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده این صابون‌های دست‌ساز در راستای تأثیر این محصول بر روی سلامتی گفت: در این صابون‌ها از روغن‌ های گیاهی زیتون، بادام، نارگیل، هسته انگور و  همچنین گل‌محمدی، ختمی، همیشه بهار، سدر، چای سبز، انار، تخم کتان، دارچین، زردچوبه، پنیرک، عسل، نارگیل، بادام، اسطوخودوس، کاکائو، قهوه و ... استفاده می‌شود، بهره گیری از این مواد تأثیر بالایی بر سلامت و بهداشت پوست دارد و  در کمترین زمان و به‌ساده‌ترین شکل خاصیت مفید آن‌ها روی پوست مشاهده خواهد شد.

تولید محصولی کاملا ایرانی هدف اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان 

جعفرزاده مرتضوی با بیان اینکه با تحقیق بر روی خواص گیاهان دارویی و مراجعه به کتب طب مرجع گیاهان دارویی تلاش می‌کنیم تا محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنیم، گفت: ایران، مهد تولید بسیاری از گیاهان طبیعی است؛ در گذشته مواد گیاهی  به صورت خام از کشور خارجی و به صورت محصولی فرآوری شده و با قیمتی چندین برابر قیمت واقعی وارد کشور می‌شد اما هدف ما بکار گیری این مواد اولیه بکر و تولید محصول کاملا ایرانی و طبیعی است و اکنون در حال تولید محصولی هستیم که سابقه‌ای صد‌ها ساله دارد. 

وی تاکید کرد: این صابون‌ها، صد‌ها سال پیش به شکل سنتی تولید می‌شدند و به مرور زمان  با صنعتی شدن و شکل گیری کارخانه‌های تولیدی به دلیل پر زحمت بودن و زمان بری پروسه تولید و نداشتن سود اقتصادی منسوخ شد اما  تلاش ما حفظ مرغوبیت ،کیفیت بالا وکسب جایگاهی مناسب برای یک محصول ایرانی و برابری با محصولات مشابه در دنیا است.  

بر اساس این گزارش شرکت تولیدکننده این صابون‌های طبیعی در سومین دوره جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایران (سنتی) حضور داشته است و  چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه ۹۷ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۸
صابون جووانی من استفاده کردم نسبت به صابونای دستساز دیگه والا تاثیر قابل مشاهده ای نداشت روی پوستم اینجوری در عمل تفاوتی با بقیه صابونا نداره بوشم خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
من طی پنج سال اخیر بالغ بر چندهزارتا این صابون رو تو فروشگاهم فروختم کم تر از تعداد یه دست ناراضی داشت همه راضی بودند بالاخص صابون سیاهش که معجزست
Iran (Islamic Republic of)
ررضا محمدبيگي
۲۳:۳۱ ۳۱ تير ۱۳۹۷
سلام و خداقوت
اين صابون ها رامركز پخش اصلي اش را به ما با شماره تماس و آدرسش معرفي بفرماييد
باتشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۷
چرا اسم از شركت توليدي نبرديد نام مدير عامل به چه دردي ميخوره