بهره برداری از ۱۵ مگا بایت نیرو گاه خورشیدی جاجرم

مدیر عامل توزیع شرکت برق خراسان شمالی گفت: تا پایان امسال ۱۵ مگابایت از نیروگاه خورشیدی شهرستان جاجرم در استان به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا صبوری مدیرعامل توزیع شرکت برق استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛گفت: تا پابان سال جاری ۱۵ مگابایت از این نیرو گاه به بهره برداری می رسد و ۱۵ مگابایت دیگر هم در سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت .

وی با بیان این که نیروگاه خورشیدی جاجرم بزرگترین نیرو گاه خورشیدی کشور است، گفت: نداشتن مجوز برای خرید تجهیزات، انتقال ارزی وجوه به داخل کشور از مشکلات طولانی شدن این پروژه در استان دانست.

صبوری اظهار کرد: در مذاکرات با شرکت های پیمانکار نیمه اول مرداد ماه امسال گروه اجرایی خارجی در محل پروژه نیروگاه ۳۰ مگابایتی جاجرم مستقر خواهند شد.

وی در ادامه به نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان اشاره کرد و گفت: این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی ۱۵۰ مگا بایتی و ۳ واحد بخار ۶۴ مگا بایتی است که هم اکنون ۶ واحد گازی و یک واحد بخار در مدار تولید برق قرار دارد.

وی همچنین با بیان این که واحد دوم بخار تا شهریور ماه امسال وارد مدار تولید برق می شود ، افزود: تلاش داریم واحد سوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان را تا دهه فجر امسال با تخصیص نقدینگی وارد مدار تولید برق کنیم.

انتهای پیام / ب/پ

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.