حمیدی؛

توزیع تجهیزات ورزشی با صرف ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مدارس کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: کاروان‌های تجهیزات ورزشی برای تدریس بهینه درس تربیت بدنی به مدارس کشور اعزام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش آذربایجان غربی حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ارومیه گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توزیع تجهیزات ورزشی در مدارس کشور در نظر گرفته شده و بین استان‌ها در حال توزیع است.
وی درباره ساعات درس تربیت بدنی اظهار کرد: شاخص‌ها در حوزه تربیت بدنی بهتر شده، ولی به دلایل مختلف با کمبود مواجهه است.
حمیدی درباره افزایش ساعت درس تربیت بدنی در سطح کشور ادامه داد: با فعالیت‌های انجام شده ساعت درس تربیت بدنی در پایه یازدهم از یک ساعت به ۲ ساعت در هفته افزایش یافته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در پیش دانشگاهی و کلاس دوازدهم درس تربیت بدنی در برنامه درسی دانش آموزان نبود و در برنامه درسی لحاظ شد.
وی گفت: دبیران تربیت بدنی کشور از چندین مجرا وارد سیستم می‌شوند که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، سهمیه ماده ۲۸ از طریق آزمون سراسری نیز بخشی دیگر است که دبیر تربیت بدنی از طریق آن جذب می‌شود.
حمیدی بیان کرد: در برخی از استان‌ها و در برخی روستا‌ها نیز از طریق سرباز معلم نیاز‌ها رفع می‌شود و کمبود‌ها بدین وسیله جبران می‌شود، ولی کمبود جدیدی که بخاطر افزایش ساعات درسی تربیت بدنی رخ داد قریب به سه هزار و ۸۰۰ نیاز جدید ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در حوزه تربیت بدنی و سلامت از استان‌های موفق است گفت: این استان در زمینه ارائه طرح‌های بومی و اجرای طرح‌های ملی گام‌های مطلوبی برداشته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: بین وزارت آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و مسئولان استانداری تعامل مطلوبی وجود دارد که موجب شده در ورزش دانش آموزی استان جهش‌های خوبی را شاهد بود.
انتهای پیام/ح

 

توزیع تجهیزات ورزشی در مدارس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.