نخست وزیر سوریه گفت هدف از جنگ سوریه تخریب این کشور و تشکیل کانون بی‌ثباتی در منطقه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عماد خمیس، نخست وزیر سوریه در مصاحبه با العالم تاکید کرد: هدف از جنگ سوریه تخریب این کشور و قرار دادن آن به عنوان کانون بی ثباتی منطقه بود.  

عماد خمیس تاکید کرد: دشمن می‌خواست با تحمیل جنگ بر سوریه این کشور و بخش‌های مختلف آن را ویران کند و آن را مرکز ناامنی‌ها و بی ثباتی‌ها در منطقه قرار بدهد.

او افزود: مقاومت نظام سوریه به تحولاتی در منطقه منجر شد که مهمترین آن از بین بردن یکجانبه گرایی در چگونگی برخورد با قضایای منطقه و پایان سیاست‌های یکجانبه گرایی بود.

او همچنین افزود: به رغم سیاست‌های رژیم‌های کشور‌های منطقه بخش بسیار زیادی از ملت‌های منطقه در کنار سوریه ایستادند.

نخست وزیر سوریه تاکید کرد: بازسازی کشور سوریه توسط کشور‌هایی خواهد بود که به سوریه در این پیروزی کمک کردند.

او تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند با استفاده از جنگ سوریه، کشور و همه موسسات و بخش‌های مختلف آن را ویران کنند. آن‌ها می‌خواستند سوریه به عنوان کانون و مرکزی برای از بین بردن ثبات و امنیت منطقه باشد، اما آن روی سکه، تلاش‌های آن‌ها با متغیرهایی در منطقه مواجه شد که رفتار کشور‌های خارجی با منطقه به طور کلی و با سوریه به طور خاص، به گونه‌ای شد که یکجانبه گرایی دیگر وجود نداشته باشد.

او خاطرنشان کرد: نقش کشور‌های حامی سوریه نقش بسیار متفاوتی با دیگران قبل از این پیروزی‌ها بود. ایران کشور دوست ماست. چند هفته پیش هیئتی از سوریه وارد تهران شد و پیش‌نویس توافقنامه‌هایی را که برای آینده در زمینه بازسازی سوریه باید به امضا برسد، به ایران ارائه کرد.  

نخست وزیر سوریه گفت: همه با هم متفق القول هستیم که اولویت در بازسازی سوریه با کشور‌هایی است که از ملت سوریه در دوران جنگ حمایت می‌کردند.

انتهای پیام/

مصاحبه اختصاصی نخست وزیر سوریه با العالم 

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار