کره جنوبی و کانادا درباره تشکیل جبهه مشترک در مقابل حمایت گرایی فزاینده آمریکا در تجارت جهانی توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد کره جنوبی و کانادا درباره تشکیل جبهه مشترک در مقابل اعمال برنامه ریزی شده تعرفه‌های گمرکی از سوی آمریکا بر خودرو‌های خارجی و همچنین حمایت گرایی فزاینده این کشور در تجارت جهانی توافق کردند.

کیم هیون چونگ، وزیر مذاکرات تجاری کره جنوبی با کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا برای رایزنی در مورد مسائل تجاری و همکاری اقتصادی دو جانبه در اوتاوا دیدار کرد.

در حالی که دونالد ترامپ قرار است تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر واردات خودرو‌های خارجی اعمال کند کره جنوبی و کانادا هر دو به دنبال یافتن راهی برای دفاع از صنایع خودروسازی خود هستند. سئول خواهان معافیت خودرو‌های کره جنوبی از پرداخت تعرفه گمرکی آمریکا و بازنگری در توافق تجارت آزاد دو جانبه با آمریکاست که طی آن کره جنوبی خواسته‌های آمریکا در حوزه خودروسازی را پذیرفته است.

کانادا و مکزیک به عنوان دو کشور بزرگ صادرکننده خودرو به آمریکا، در مذاکرات طولانی توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی در مورد بخش خودروسازی به بن بست رسیده اند.

وزیر امور خارجه کانادا در دیدار با کیم هیونگ چونگ گفت: مذاکرات تجاری سه جانبه به زودی از سرگرفته خواهد شد، اما چشم‌انداز مذاکرات همچنین با تردید روبروست.

هر دوی آن‌ها در این دیدار تاکید کردند کشور‌هایی که با آمریکا توافق تجاری دارند باید از تعرفه‌های جدید معاف شوند و توافق کردند تا در برابر حمایت گرایی آمریکا جبهه‌ای مشترک اتخاذ کنند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار