هر شهرستان با یک یا دو محصول کشاورزی و با ایجاد زنجیره ارزش می‌تواند تولید را گسترش و آمار اشتغال را افزایش دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسلامی استاندار مازندران در جشنواره شیر بلال سیمرغ گفت: هر شهرستان با یک یا دو محصول کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی مرتبط می‌تواند با ایجاد زنجیره ارزش، تولید را گسترش و آمار اشتغال را افزایش دهد.

وی افزود: مازندران می‌تواند با ایجاد سایت‌های اینترنتی و فعالیت‌های آی سی تی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را به دست مصرف کننده و حذف دلالان داشته باشد و در این خصوص استان خراسان در عرضه زعفران بسیار موفق بود.

عزیزاله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران نیز در این جشنواره با اعلام وجود ۷۵ نوع محصول کشاورزی در استان گفت:: ۵۰ نوع محصول کشاورزی در شهرستان سیمرغ کشت می‌شود و این شهرستان دارای رتبه‌های برتر در توت فرنگی و مرکبات و رتبه برتر در ذرت (شیربلال) است و از این حیث یکی از شهرستان‌های بسیار مستعد در بخش کشاورزی است.

وی افزود: با پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی شاهد هجوم آب‌های شور خواهیم بود و این شهرستان نیز جزء مناطق لب شور محسوب می‌شود که با لایروبی آببندان‌ها، تجهیز و نوسازی اراضی و آبیاری تحت فشار بتوانیم منابع آبی را مدیریت کنیم.

نخستین جشنواره شیربلال کیاکلا با اهداف توسعه اقتصاد کشاورزی شهرستان سیمرغ و توسعه کشت و صنعت ذرت در روستای رکن کلا برگزار شد.
در این جشنواره از تمبر یادبود نخستین جشنواره شیربلال کیاکلا رونمایی شد.

انتهای پیام/آ


حذف دلالان محصولات کشاورزی با ایجاد سایت‌های اینترنتی عرضه مستقیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.