ناجیان غریق از اول خرداد امسال تاکنون هزار و ۳۵۵ غریق که گرفتار امواج سهمگین دریای مازندران شده بودند را نجات دادند.

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح دریا از اول خرداد در مازندران آغاز شد، گفت:ناجیان غریق تاکنون هزار و ۳۵۵ نفر را از خطر مرگ نجات دادند.

وی با بیان اینکه از این تعداد غریق نجات یافته هزار و ۱۵ نفر مرد و ۳۴۰ غریق زن بودند، افزود: ۱۱ نفر در این مدت در دریای بابلسر، نور، محمودآباد (سرخرود) و فریدونکنار غرق شدند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه با توجه به افزایش دمای هوا، غریق در استان افزایش یافته است، گفت:از اول خرداد امسال تا کنون ۱۵ بازرس در طرح‌های دریا و مناطق خارج طرح مازندران مستقر هستند و روزانه تخلفات را بهذاین هیات گزارش می‌دهند.

کریمیان افزود: بخش خصوصی تاکنون به تعهدات خود در زمینه بکارگیری ناجی غریق عمل نکرده است و در این مدت یک غریق در این بخش جان خود را از دست داده است.

وی به مسافران و گردشگران توصیه کرد از شنا در شب و خارج از محدوده طرح دریا خودداری کنند و خانواده‌ها در هنگام غرق یکی از بستگان خود در دریا اقدام به نجات گروهی نکنند و از قایقرانان، جت رانان وعوامل امدادی مستقر در سواحل استفاده کنند.

وی گفت: خانواده‌های که گرفتار مواج خروشان دریای خزر شدند و ناجیان غریق حضور نداشتند از لوازم‌های امدادی مثل تیوپ، طناب، جلیقه و حلقه نجات استفاده کنند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: هم اکنون ۹۳۰ ناجی غریق، ۱۰۰ جت اسکی و قایق برای امدادرسانی در سواحل مازندران مستقر هستند.

وی افزود: از اول خرداد پارسال تا کنون ۱۱ نفر در دریای مازندران غرق شدند.


انتهای پیام/آ

نجات هزار و ۳۵۵ غریق از مرگ حتمی در دریای مازندران

برچسب ها: حادثه ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.