رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: عمل و تمسک به قرآن، ما را از مشکلات فرهنگی و اقتصادی رها می‌کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی دیروز در اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ضمن اشاره به تاکید و توجه مقام معظم رهبری بر ترویج قرآن اظهار کرد: میزان ارتباط ما با قرآن ضعیف و با آن بیگانه هستیم، چنین مسابقاتی یک بهانه برای ارتباط بیشتر با قرآن است.

وی افزود: امروزه کنار حضور در جبهه فرهنگی و در معرض بودن جنگ فرهنگی، درگیر جنگ اقتصادی نیز هستیم؛ ایمان به خدا به باز شدن درهای برکت می‌انجامد و راه رهایی ما از مشکلات اقتصادی است؛ عمل و تمسک به قرآن، ما را از مشکلات فرهنگی و اقتصادی رها می‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: به اوقاف و آموزش‌وپروش استان اصفهان تبریک عرض می‌کنیم که در برگزاری مسابقات و آزمون‌های قرآنی می‌کوشند و باید گفت که رونمایی از این گونه تلاش‌ها، به توجه بیشتر شورای عالی انقلاب در راستای تربیت حافظان قرآن انجامیده است.

وی افزود: قرآن، ما را به کار بیهوده، ریخت‌وپاش و ضعف‌هایی که الان کشور را گریبان‌گیر خودشان کرده‌اند دعوت نمی‌کند، از مسؤولان در اصفهان می‌خواهم که دست به دست دهند و زمینه به کار گیری قرآن را فراهم کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: قرآن نیز باید به عرصه هنر، ورزش و رسانه گسترانده شود که این سبب جریان‌سازی در جامعه می‌شود.

وی غفلت از قرآن را مصیبتی بزرگ برای مسلمانان بیان و به وادادگی برخی از کشورهای مسلمان اشاره و تصریح کرد: آن کشورها به دلیل فاصله‌گیری از قرآن و وحدت کلمه‌ای که در آن تأکید شده به چنین وضعیتی رسیده‌اند.

در ادامه حجت‌الاسلام رضا صادقی ابراز داشت: استان اصفهان در مباحث قرآنی در کشور همیشه سرآمد بوده و آمار 10 درصدی شرکت در آزمون سراسری قرآن کریم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی بیش از 34 هزار نفر بوده و از این میان 571 نفر به مرحله استانی راه یافتند، در بخش برادران 12 داور و 15 نفر در بخش خواهران به فعالیت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: افرادی که به مرحله کشوری صعود کردند در این مرحله هم به خوبی می‌درخشند و دین شهدا، جانبازان و ایثارگران را ادا خواهند کرد، همچنین در ماه رمضان از 4 امامزاده در سطح استان تلاوت زنده قرآن از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش می‌شد.

صادقی به وظیفه قاریان قرآن از نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وظیفه قاریان این است که با استفاده از صدای خود آیاتی که به اقتصاد و معیشت مردم اشاره دارد را بخوانند و با بروز انقلاب در مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم، نقش تأثیرگذاری در این زمینه داشته باشند.

احمد آذین نیز در «آئین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم» اظهار داشت: میزبانی محافل قرآن کریم برای دانشگاه افتخار است، باید تدبر در قرآن سرلوحه کارها قرار داده شود تا نور قرآن در تصمیمات کشوری و دولتی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و در طراحی راهبردهای نظام تجلی پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: اگر شهدای مدافع حرم جان‌فشانی نمی‌کردند امروز در جنگ با گروه‌های تکفیری و سلفی در کشور خودمان بودیم و ایران امن‌ترین کشور منطقه به حساب نمی‌آمد.

 

انتهای پیام/م

اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار