مدیرکل امور تربیتی مشاوره آموزش و پرورش از اولویت قرار گرفتن رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای در هدایت تحصیلی دانش آموزان خبر داد.

گرایش رو به رشد دانش آموزان به رشته‌های مهارتی/ زیرساخت توسعه متوازن رشته‌ها در برنامه پنجم محقق نشدمسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند هدایت تحصیلی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: فرآیند هدایت تحصیلی همانند سال‌های گذشته انجام می‌شود و اکنون برای رشته تجربی اولویت «الف»، «ب»، «ج» و در رشته علوم انسانی و رشته‌های مهارتی اولویت «الف» و «ب» در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این اولویت‌ بندی‌ها برای مشخص شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و چنانچه دانش آموزی اولویت بالاتری کسب کند در ثبت‌نام برای رشته مورد نظر ارجحیت دارد.

شکوهی با اشاره به اینکه به تدریج برای رسیدن به توسعه متوازن برای رشته‌های تحصیلی مختلف برنامه‌ریزی شده است گفت: بنا داریم تا پایان برنامه ششم توسعه درصد رشته‌های نظری به عملی 52 به 48 شود؛ هر چند قرار بود این نسبت در برنامه پنجم توسعه محقق شود اما چون زیرساخت‌های لازم فراهم نبود به این هدف دست پیدا نکردیم .

مدیر کل امور تربیتی مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فرآیند هدایت تحصیلی در سال تحصیلی 96-97 روند امیدوار کننده‌ای داشت و بخش قابل توجهی از نمون‌ برگ دریافت شده از دانش آموزان نشان می‌داد که اولویت اول و دوم با رشته‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای بوده است.

برنامه‌ریزی برای توسعه رشته‌های مهارتی  در متوسطه  دوم

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا نگاه به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار‌دانش مثبت باشد،‌ گفت: البته باید اشکالا‌تی که در این رشته‌ها وجود دارد برطرف کنیم از جمله اینکه زیر ساخت‌های لازم و تجهیزات کافی و به روز برای هنرجویان فراهم شود که این مسئله با تامین اعتبار لازم میسر می‌شود.

شکوهی تصریح کرد: علاوه بر این موضوعات، به توسعه کمی و کیفی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار‌دانش توجه داریم تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را در این رشته‌ها تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار