فرماندار کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه با دبی ۵۶۰ لیتر در ثانیه از چشمه‌های طاق بستان و ۲۵۰ لیتر در ثانیه از سراب قنبر تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : آب شهر کرمانشاه با دبی 560 لیتر در ثانیه از چشمه های طاق بستان و 250 لیتر در ثانیه از سراب قنبر تامین می شود که به دلیل کاهش آب این چشمه ها در فصل گرما، از آب سد گاوشان نیز برای تامین آب شرب این شهر استفاده می شود.

وی گفت : وضعیت قطعی آب در مناطق شهری کرمانشاه نسبت به سال های گذشته به حداقل رسیده است و اکنون در 65 محله شهر کرمانشاه با مشکل قطعی آب روبرو هستیم .

وی به قطعی نوبت بندی شده برق در برخی از مناطق شهری در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که برق سیستم های آب رسانی به هیچ عنوان دچار اختلال نشود.

قبادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: این شرکت اکنون ساخت پنج مخزن ذخیره آب در کرمانشاه را در دستور کار دارد که به نظر می رسد پس از بهره برداری از آنها مشکل آب رسانی این شهر برطرف می شود.

وی گفت : مخازن و سیستم های انتقال آب شهر کرمانشاه اکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و به نظر می رسد که برای سال آینده مورد استفاده قرار گیرند.

قبادی افزود : در شهر کرمانشاه با مشکل کمبود مخازن آب روبرو هستیم که همین موضوع منجر به قطعی آب برخی از مناطق می شود.

علیرضا تخت شاهی گفت: به دلیل کمبود مخازن مجبوریم که آب برخی از مناطق شهر کرمانشاه را در ساعاتی از شب قطع کنیم تا مخازن برای مصرف روزانه آبگیری شوند.

وی گفت : کمبود مخازن آب یکی از مهمترین مشکلات پیش روی این شهر است و در صورتی که برق سیستم های پمپاژ آب قطع شود، آب موجود در مخازن سطح شهر کرمانشاه تنها پس از 20 دقیقه تمام خواهد شد و با قطعی آب نیز روبرو می شویم.

تخت شاهی ، با اشاره به اینکه 11 درصد آب مورد نیاز 33 شهر در استان کرمانشاه توسط منابع سطحی و باقی مانده توسط منابع زیرزمینی تامین می شود، گفت: مردم کرمانشاه در تیر ماه امسال 280 هزار متر مکعب آب مصرف کردند در حالی که این میزان در سال گذشته 220 هزار متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فضلاب شهری کرمانشاه ، با بیان اینکه قطعی برق برای تاسیسات انتقال آب مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد، گفت: هماهنگی های ویژه ای انجام شده تا قطعی برق تاسیسات انتقال آب به حداقل برسد.

تخت شاهی در بخش دیگری از صحبت های خود در باره اقدام های انجام شده به منظور تامین آب مناطق شهری استان، عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون به منظور تامین آب شرب شهروندان 11 حلقه چاه ایجاد و وارد چرخه مصرف شده است.

وی افزود: سال گذشته به منظور تامین آب شهر کنگاور با مشکل جدی روبرو بودیم که خوشبختانه این مشکل امسال به صورت کامل برطرف شده است.

 

انتهای پیام/د

 

وضعیت قطعی آب در مناطق شهری کرمانشاه به حداقل رسیده است

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.