تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با توجه به موفقیت شرکت مایکروسافت در زمینه خدمات رایانش ابری، این شرکت به زودی به ارزش یک تریلیون دلاری دست خواهد یافت.

مایکروسافت در مسیر یک تریلیون دلاری شدنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بنابر اعلام تحلیلگران با توجه به موفقیت مایکروسافت در زمینه خدمات رایانش ابری، ارزش این شرکت به زودی به 1 تریلیون دلار خواهد رسید.

 تازه‌ترین نتایج مربوط به درآمدهای این شرکت نشان دهنده رشد قدرتمندانه آن در زمینه کسب و کار خود است و باعث شده تا برخی تحلیلگران متقاعد شوند مایکروسافت در تبدیل مسیر مدل کسب وکار پیشین خود به مدل رایانش ابری، با موفقیت عمل کرده است. مدل رایانش ابری که مبتنی بر اشتراک است، می‌تواند بازده و رشد باثبات‌تری را در طول زمان داشته باشد.

در صورت تحقق پیش‌بینی تحلیلگران، مایکروسافت اولین شرکتی نیست که موفق می‌شود به ارزش یک تریلیون دلاری دست یابد. روز جمعه سرمایه شرکت اپل به 943.7 میلیارد دلار رسید که 100 میلیارد دلار نسبت به سرمایه 821.4 میلیاردی مایکروسافت پیشتر قرار گرفت و شرکت‌های آمازون و آلفابت نیز در این زمینه از مایکروسافت پیشتر هستند. با این حال ارزش این شرکت به طور قابل توجهی طی چهار سال و نیم گذشته و تحت هدایت ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت، رشد داشته است.

در سال 2014 که ساتیا نادلا، مدیریت مایکروسافت را در دست گرفت، خدمات محاسبات ابری در رأس فعالیت‌های شرکت قرار گرفت. این شرکت با گسترش مداوم خدمات و محصولات سازمانی خود مانند رایانش ابری، هوش مصنوعی، نرم‌افزار و پلتفرم‌های ارتباطی، توانسته مشتریان زیادی از نقاط مختلف جهان برای خود فراهم آورد. این موضوع باعث شده مایکروسافت به یکی از قدرتمندترین شرکت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات تبدیل شود، هر چند خدمات رایانش ابری آن نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

پس از  انتشار صورت مالی سه ماهه چهارم  شرکت مایکروسافت، برخی تحلیلگران اهداف قیمتی در سهام شرکت مایکروسافت را 130 هزار دلار اعلام کردند. شرکت مایکروسافت برای رسیدن به ارزش یک تریلیون دلاری باید به 130.16 دلار در اهداف قیمتی خود در بازار سهام دست یابد. پیشتر و در حدود هفت ماه پیش تحلیلگران Evercore ISI چگونگی دستیابی مایکروسافت به ارزش یک تریلیون دلاری تا سال 2020 یا زودتر از آن را مطرح کرده بودند. با این حال در آن زمان هدف قیمتی مطرح شده از سوی آنها 106 هزار دلار عنوان شده بود.

 مایکروسافت شرکت کامپیوتری است، که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند ایالت واشنگتن قرار دارد. این شرکت بزرگترین ارائه‌کننده نرم‌افزارهای رایانه‌ای در دنیاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار