مدیرکل آموزش و پرورش همدان از فعالیت آموزشی 33 مدرسه آموزش از راه دور استان در فصل تابستان خبر داد .

فعالیت 33 مدرسه آموزش از راه دور درهمدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه 33 مدرسه آموزش از را دور در فصل تابستان فعالیت می کنند، گفت: در این مدارس بیش از 3 هزار نفر در رشته‌های نظری و کار و دانش، در دوره‌های متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور با رویکرد توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای بازماندگان از تحصیل کمک شایانی کرده است، اظهار داشت: امید است بتوانیم با بهره‌گیری از  عدالت آموزشی دانش‌آموزان را از نعمت سواد بهره‌مند سازیم.

وی افزود: در این مدارس در راستای ایجاد فرصت‌های برابر یادگیری از طریق به اشتراک ‌گذاری منابع، مواد، رسانه‌های آموزشی و بهبود وضعیت پوشش و دسترسی آموزشی گام‌های موثری برداشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطر نشان کرد: در استان با همکاری معلمان و مدیران آگاه تلاش شده تا به تحقق اهداف سند تحول بنیادین، در راستای رسالت تعلیم و تربیت جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: آموزش و پرورش استان با ایجاد زمینه‌های مناسب برای تحقق شعار آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه برای تقویت فرصت‌های برابر یادگیری، تلاش خود را به کار گرفته است.

پورداود با بیان اینکه در استان 33 مدرسه آموزش از راه دور در طول سال از جمله فصل تابستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در این مدارس بیش از 3 هزار نفر در رشته‌های نظری و کار و دانش، در دوره‌های متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی مزیت مدارس از راه دور را برداشتن بار هزینه تحصیل از دوش دولت بیان  کرد و گفت: این مدارس در مقاطع متوسطه اول و دوم، کاردانش و پیش دانشگاهی دانش‌ آموزان را زیر پوشش قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش در این مدارس به صورت نیمه‌ حضوری و رفع اشکال است، خاطرنشان کرد: آموزش از راه دور نوعی فرایند آموزشی است که در آن تمام یا بیشتر آموزش از طریق یاد دهنده نسبت به فرد یادگیرنده فارغ از زمان و مکان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

 33 مدرسه آموزش از راه دور درهمدان فعالیت می کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.