انجمن زیتون با هدف رونق هرچه بیشتر صنعت زیتون در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ایرج امینی عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گیلان گفت: اقدامات تشکیل انجمن زیتون از ۲ سال گذشته در گیلان آغاز شده و به زودی این انجمن،با همکاری اتاق بازرگانی استان و باغداران زیتون در گیلان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت نکات استاندارد در کاشت، داشت و برداشت زیتون مشکلاتی را برای صنعت زیتون گیلان ایجاد کرده است افزود: انجمن زیتون با هدف رونق هرچه بیشتر صنعت زیتون و حمایت از زیتونکاران در گیلان راه‌اندازی خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه تولید روغن زیتون در استان گیلان بیش از میزان مصرف است و زیتون‌های تولیدی سال گذشته هنوز در بازار عرضه به فروش نرسیده است خاطرنشان کرد: با حمایت هرچه بیشتر از زیتونکاران می‌توان ضمن کاهش مشکلات آنان در زمینه تولید و برداشت محصول، همچنین به رونق اقتصادی و توسعه پایدار بیش از پیش کمک کرد.

ایرج امینی به آفت مگس زیتون نیز اشاره و تصریح کرد: توسعه باغات زیتون در استان گیلان امری نادرست است و باید به جای ایجاد باغات جدید باغات فرسوده و قدیمی را احیاء و بازسازی کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

راه اندازی انجمن زیتون در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.