نخستین همایش مجمع سلامت شهرستان مهاباد با تأکید برمشارکت خیرین و هماهنگی بین بخشی در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: هدف از برگزاری این همایش اجتماعی کردن مقوله سلامت درسطح شهرستان و درگیر کردن تمام ارگانها و سازمانهای مردم نهاد و خود مردم با امر سلامت است.

سامرند مرزنگ، در ادامه به تشریح وضعیت سیمای سلامت مهاباد پرداخت و افزود: در سطح شهرستان در شاخص های مهمی از جمله تعداد تخت بیمارستان و تعداد پزشک متخصص اطفال با کمبود مواجه هستیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی در این همایش گفت: همکاری و هماهنگی بین بخشی در سطح شهرستان و مشارکت خیرین سلامت دو بخش مهم و اساسی بهبود شاخص های بهداشتی در سطح جامعه است که باید مورد توجه مسئولان و خیرین قرار گیرد.
انتظار مهدی افزود: باتوجه به ظرفیتهای بالای استان و براساس ارزشیابی های سطح ملی، در سالجاری نظام ارجاع و سطح بندی خدمات در استان اجرا می شود
ماموستا سهرابی،امام جمعه مهاباد هم دراین همایش با اشاره به اهمیت سلامت دراسلام، خواستار رسیدگی و رفع مشکلات بخش سلامت در جامعه شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی هم گفت: متأسفانه رویه کنونی والدین، سوق دادن فرزندان به سوی بیماریهای غیر واگیردار از جمله دیابت، قند خون، اضافه وزن، فشار خون بالا با فراهم کردن کامپیوتر، تبلت و بازیهای اینترنتی برای فرزندان است که آینده آنان را به تباهی خواهد کشاند.
افشانی افزود: خود مراقبتی و حس مسئولیت پذیری دو اصل مهم در راستای حفظ سلامت جامعه است و باید برای رسیدن به این اهداف همه تلاش کنند.
در پایان، بیانیه مجمع قرائت و از فعالان عرصه سلامت و همچنین خانواده های مرحوم کیان قربانی و مدینه آذری فرکه با اهدای عضو جانی دوباره به همنوعان بخشیده بودند قدردانی شد.

انتهای پیام/ع

همایش مجمع سلامت مهاباد

برچسب ها: همایش ، مجمع سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.