معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح گردشگری در ۳۰۰ روستای دارای بافت تاریخی در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدرضا شاملو شامگاه گذشته شنبه ۳۰ تیر ۹۷ در سفر به شهرکرد و در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس ماده ۹۹ قانون برنامه ششم توسعه، برای ۳۰۰ روستای دارای بافت تاریخی در کشور، طرح گردشگری تهیه و اجرا می‌شود.

وی افزود: تقویت فعالیت‌های گردشگری نه تنها در شکوفایی ظرفیت‌های روستایی، بلکه برای درآمدزایی و توانمندسازی روستاییان هم موثر است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: در همین راستا تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی با کارمزد ۵ درصد به روستاییان پرداخت می‌گردد.

شاملو همچنین از آسفالت ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی کشور طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان آسفالت با حجم ۶۰ میلیون مترمربع و با مشارکت دهیاران انجام شده است.
 
وی با بیان حجم بالای ساخت و ساز‌های غیرقانونی در روستا‌ها ادامه داد: باید با این ساخت و ساز‌ها طبق قانون برخورد و برای روستا‌های واقع در حریم رودخانه‎ها نیز سیستم دفع فاضلاب تعبیه شود.
 
گفتنی است: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور بازدید از روستا‌های شهرستان‌های فارسان، اردل و کوهرنگ به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/خ

آسفالت هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.