سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر گفت: اجرای پوشش منطقه باستانی شهریری مشکین شهر برای سال جاری برنامه ریزی شده است.

ایمانعلی ایمانی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تاریخی این منطقه اقدامات گسترده جهت ساماندهی آن صورت گرفته است.

وی متذکر شد: از جمله اینکه پوشش مجموعه شهریری در آستانه تصویب نهایی در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که بعد از تصویب در سال جاری عملیات اجرایی آغاز شده و قبل از شروع فصل بارش به اتمام می رسد.

به گفته سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر ادامه داد: همچنین پایگاه ملی پژوهشی در این منطقه دایر شده و همزمان با سفر آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مدیر آن معرفی می شود.

ایمانی به اجرای سنگ فرش در مسیر دسترسی به این منطقه باستانی از روستای پیرازمیان اشاره و تاکید کرد: همزمان ساماندهی در محوطه انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم این منطقه باستانی به تخصیص اعتبار مناسب، از سال 97 اعتبارات از محل سازمان مرکزی تامین می شود.

وی همچنین به مطالعه سنگ افراشته های این منطقه توسط اساتید دانشگاه هنر تبریز اشاره و تاکید کرد: با همکاری اساتید دانشگاهی مرمت سنگ افراشته ها برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ح

پوشش مجموعه شهریری در آستانه تصویب نهایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.