قائم مقام وزیر صنعت در گرگان گفت:۰ ۲هزار واحدصنعتی، معدنی و صنفی کشور نوسازی و بازسازی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت امروز در همایش گرامیداشت صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان که درجامعه المصطفی شهر گرگان برگزار شد گفت: امسال ۱۰ هزار واحد صنعتی و معدنی و ۱۰ هزار واحد صنفی از تسهیلات نوسازی و بازسازی برخوردار می‌شوند.

رحمانی در خصوص عملکرد بانکها افزود: این یک واقعیت است که عملکرد بانک‌های خصوصی در حمایت از تولید ملی ضعیف بوده و در اجرای طرح رونق تولید روسیاه هستند.

وی افزود: برخی از بانک‌ها پرداختی در زمینه رونق تولید نداشتند که به بانک مرکزی اعلام کردیم و قول پیگیری دادند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به حوزه تولید هم اشاره کرد و گفت : طرح رونق تولید سال 95 در شرایطی که ناامیدی تولیدکنندگان و صنعت‌گران بیش از امروز بود در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد : سال نخست 16 هزار میلیارد تومان و سال گذشته و امسال 30 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد تا واحدهای کوچک و متوسطی که بر اثر تحریم‌های گذشته آسیب دیده بودند، مورد حمایت قرار بگیرند.

وی به عزم دولت برای رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: دولت طرح‌های مختلفی از جمله اشتغال روستایی و طرح کارا را در دست اجرا دارد و در بودجه 97 هم ردیف‌های خوبی برای این کار پیش‌بینی شده است.

رحمانی تاکید کرد: اعتقاد ما این نیست که اشتغال فقط از سوی دولت ایجاد شود اما این اقدامات می‌تواند به عنوان کاتالیزور باشد. ما همین‌که به پروپای تولیدکنندگان نپیچیم، خود بزرگترین حمایت است.

رحمانی به آسیب های بخش صنعت هم اشاره کرد و افزود : نوسانات ارزی باعث آسیب‌های زیادی به صنعت شده ، اما همه این شرایط تهدید نیست بلکه می‌توان به عنوان فرصت از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما وظیفه حمایت از تولید را بر عهده داریم و هدف ما اصلا استمهال نیست و هرجایی هم که انجام می‌دهند خلاف دستورالعمل و بخشنامه بانک مرکزی است و ایجاد زنجیره‌های ارزش فلزاتی همچون فولاد، مس و آلومینیوم، فعال‌سازی معادن کوچک، توسعه تولید پوشاک و نساجی و کفش، توسعه لجستیکی و زنجیره تامین از پروژه‌های ویژه وزارتخانه است.

رحمانی در پایان درخصوص بازسازی و نوسازی صنایع و واحدهای صنفی گفت: این طرح برای تولید رقابت‌پذیر، افزایش صادرات و کاهش مصرف انرژی موثر است و همچنین در این طرح یارانه‌هایی هم به صنایع داده می‌شودو امسال به 10 هزار واحد صنعتی و معدنی و 10 هزار واحد صنفی تسهیلات نوسازی و بازسازی داده خواهد شد.

انتهای پیام/ گ

صحبت های قائم مقام وزیر صنعت در گرگان 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.