آیت الله شاهچراغی گفت: وقف درزمینه امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه محسوب می‌شود که تحقق آن نیازمند مشارکت همه آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست هم‌اندیشی یاوران وقف ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: بسیاری از خدماتی که امروز در جامعه شامل مدرسه‌سازی، مسجد سازی و ساخت بیمارستان شاهد هستیم از برکات وجود وقف است که هر چه این امکان بیشتر فراهم شود به همان میزان شاهد رشد و بالندگی شهر خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه احیای سنت وقف نیازمند فرهنگ‌سازی است، ابراز داشت: وقف درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات جامعه محسوب می‌شود که تحقق آن نیازمند مشارکت همه آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: وقف تنها نباید به مسائل عمرانی نظیر مدرسه، بیمارستان و مسجد منتهی شود لذا اساتید دانشگاه‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند به ارائه آموزش نسل جدید پیرامون مهارت شغلی بپردازند و یا با راه‌اندازی واحد تولیدی عده‌ای را از بیکاری به‌سوی اشتغال سوق دهند که جای این‌گونه وقف‌ها در کشور هنوز خالی است.

انتهای پیام / گ

انجام وقف مشارکتی در استان سمنان فرهنگ‌سازی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.