رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران از مصرف ۷۰ درصدی آب شرب استان تهران توسط شهروندان تهرانی خبر داد.

شهر تهران به تنهایی ۷۰ درصد آب شرب استان تهران را مصرف می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نعمت‌اله ترکی رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران در چهل و دومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهران اظهار کرد: جلسه امروز بیشتر به حوزه آب، مصرف آن و تصفیه‌خانه‌های استان تهران اختصاص داشت، چرا که آب یکی از مهمترین بخش‌های زندگی بشر است.

وی افزود: ما باید به تأمین آب استان تهران و همچنین تامین آب از تصفیه فاضلاب در کارگروه اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

ترکی با اشاره به تأمین آب استان تهران گفت: شهر تهران به تنهایی 70 درصد آب شرب استان تهران را مصرف می کند. این میزان آب از طریق آب‌های جاری یعنی 5 سد بزرگ استان تأمین می‌شود و حدود 30 درصد از مصارف آب شرب تهران از طریق چاه‌ها تامین می شود.

وی افزود: در واقع ما می‌توانیم به کیفیت آب و انتقال آب از سدها کمک کنیم.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در زمینه انتقال آب این است که چند پروژه مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی داریم که استانداری تهران در این زمینه پیگیر آن است. یکی از مهمترین این بحث‌ها، انتقال آب از سد پردیس است که می‌تواند به برنامه ریزی های ما کمک کند.

ترکی در ادامه بیان کرد: به طور کلی کل آب استان تهران به نسبت مساوی با کیفیت‌ترین آب در کل کشور است.

وی در ادامه افزود: طرحی که در حال حاضر مورد توجه استانداری تهران است، طرح قمر بنی‌هاشم (ع) است که حدود 65 درصد آن پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران در ادامه با اشاره به چگونگی تأمین منابع مالی طرح انتقال آب اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار سخت است، اما به علت پیگیری‌هایی که در ستاد اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است؛ پیش‌بینی می‌شود تقریبا در سال جاری حدود 2 میلیارد دلار در بخش آب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان تهران داشته‌ باشیم که این اعتبار به کمک بخش خصوصی، بانک‌های جهانی و همچنین وزارت نیرو صورت می‌گیرد.

ترکی در ادامه افزود: ما با اجرای این طرح در استان تهران شاهد احداث و پایان کار تصفیه‌خانه‌ها تا پایان سال 99 یعنی پایان برنامه توسعه ششم خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: ما با احداث تصفیه‌خانه‌ها می‌توانیم در امر کشاورزی، فضای سبز و واحدهای صنعتی پیشرفت دو چندانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار