فرماندار بیله سوار گفت: برداشت صیفی جات در شهرستان بیله سوار شروع شده و پیش بینی می شود امسال 50 هزار تن محصول از جالیزارهای این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: در سال زراعی جاری یک هزار و 50 هکتار از زمین کشاورزی این شهرستان به کشت سبزی و صیفی جات از جمله هندوانه، خربزه، خیار، گوجه فرنگی، فلفل، لوبیا سبز و بادمجان اختصاص یافته بود.

وی با اشاره به آب بر بودن این محصولات بیان کرد: برای صرفه جویی در مصرف آب در سال زراعی جاری، صیفی جات در اراضی دیم شهرستان و با استفاده از سیستم آبیاری مدرن و قطره ای کشت شده است.

فرماندار بیله سوار اظهار داشت: این میزان محصولات در راستای مدیریت بهینه آب، در اراضی بالادستی شبکه و با استفاده از آبیاری بارانی، نواری و به روش (tape) تحت پوشش آبیاری قرار گرفته و کاهش حدود 50 درصدی مصرف آب را در این اراضی به دنبال دارد.

قبادی ادامه داد: کاشت محصولات آب بر از جمله هندوانه در شهرستان بیله سوار نسبت به سال گذشته با تدابیر و برنامه های انجام یافته و اجرای تغییرالگوی کشت کاهش 40 درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: به ازای هر هکتار از جالیزارهای منطقه برای 6 نفر و در مجموع برای بیش از 6 هزار نفر به صورت فصلی شغل ایجاد شده است.

فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه این محصولات به استان های همجوار، جمهوری آذربایجان و حوزه کشورهای قفقاز نیز صادر می شود، گفت: با توجه به ویژگی های منحصر بفرد کشور و بویژه دشت مغان می توانیم با صادرات صیفی جات به کشورهایی همچون روسیه می توانیم به رشد اقتصادی کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/ح

کاهش 50 درصدی مصرف آب در اراضی بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.