فرماندار اردبیل گفت: در حال حاضر 7 مرکز خرید گندم در مرکز استان فعال شده تا گندمکاران بدون نگرانی گندم مازاد خود را به این مراکز تحویل دهند.

جواد زنجانی، فرماندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  با اشاره به تداوم برداشت گندم در اردبیل، وضعیت مراکز خرید تضمینی گندم را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر 7 مرکز خرید گندم در مرکز استان فعال شده تا گندمکاران بدون نگرانی گندم مازاد خود را به این مراکز تحویل دهند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۸۵ هزار تن گندم از اراضی دشت اردبیل برداشت و ذخیره‌سازی شود.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: این میزان برداشت گندم با کشت این محصول به صورت آبی و دیمی در بالغ بر ۳۳ هزار هکتار از اراضی اردبیل محقق خواهد شد.

زنجانی با تاکید بر اینکه امسال تلاش شده زمان پرداخت بهاء گندم تحویلی توسط کشاورزان به میزان قابل توجهی کاهش یابد، متذکر شد: براین اساس کشاورزان در هفته اول ۵۰ درصد بهاء گندم تحویلی را دریافت می کنند.

وی با اشاره به پرداخت مابقی بهاء گندم تحویلی در کوتاه ترین زمان ممکن تصریح کرد: دولت امسال به بحث پرداخت بهاء گندم خریداری شده از کشاورزان توجه ویژه ای دارد.

زنجانی در عین حال با اشاره به عدم وجود مشکل در زمینه تامین نهاده های کشاورزی در اردبیل بیان داشت: سال زراعی گذشته هیچ مشکلی در تامین کود و سم وجود نداشت که همین امر باعث شد عملیات برداشت امسال به موقع و با سرعت آغاز و تداوم یابد.

انتهای پیام/ح

برداشت گندم در اردبیل

برچسب ها: گندم ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.