در آستانه میلاد امام رضا(ع):

فاز نخست زائرسرای رضوی در مشهد به بهره‌برداری رسید‌

فاز نخست زائرسرای رضوی با حضور آیت‌الله نوری همدانی و تولیت آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسید.

فاز نخست زائرسرای رضوی در مشهد به بهره‌برداری رسید‌به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، فاز نخست زائرسرای رضوی یکی از بزرگترین پروژه‌های خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم(ع)، با حضور آیت‌الله نوری همدانی؛ مرجع عالیقدر جهان تشیع، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران اجرایی به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی موقوفات آستان قدس رضوی خلیل اکبری  در مراسم بهره برداری از زائرسرای رضوی با بیان اینکه مجموع این پروژه در 8.2 هکتار در سه فاز طراحی شده است گفت: در  1395 عملیات اجرایی فاز یک این پروژه  با حضور تولیت آستان قدس رضوی آغاز شدو امروز شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه هستیم که دارای هشت بلوک است.

وی افزود:در این فاز چهار سالن هیئتی داریم که هر کدام 450 مترمربع مساحت داردو برای اقامت گروه‌های هیئتی زائران پیش بینی شده است.

معاون فنی موقوفات آستان قدس رضوی گفت: در فاز اول این طرح 6 بلوک دیگر نیز داریم که دارای 124 واحد اقامتی است.

اکبری افزود: شرایط پذیرش این گونه است که در هر واحد سوئیتی 4 تا 6 نفر امکان اقامت دارند و ظرفیت پذیرش قریب به 1000 نفر حداقل است و سالن‌های هیئتی نیز اگر بدون تخت استفاده شود قریب به 1400 نفر پذیرش در فاز یک را داریم. 9500 مترمربع فضای فاز اول است و فاز دوم نیز 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 12 بلوک دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز سوم نیز برای سال آینده پیش بینی شده است گفت:اشتغال مناسبی در این پروژه ایجاد شده و 300 تا 500 نفر اشتغال دائم ایجاد شده است.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.