تولیت آستان قدس رضوی گفت: تمام فعالیت‌های آستان قدس در جهت تسهیل امور زائران است و رقیب بخش خصوصی نیست.

تمام فعالیت های آستان قدس در جهت تسهیل امور زائران استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بهره برداری از زائر سرای رضوی گفت: تمام این اقدامات در راستای تسهیل زیارت است و مردم و بخش خصوصی نیز برای تسهیل امر زیارت مشارکت دارند.

وی گفت: وظیفه ما توجه به زائر از مبدا تا مقصد است و امیدواریم این طرح گامی در جهت تسهیل امر زیارت و توجه به زائران باشد. 

تولیت آستان قدس رضوی افزود:در سالهای گذشته به جهت کمبودی که در مشهد برای اسکان زائر بود 4 کمپ در اطراف مشهدمقدس به ویژه در تابستان‌ها برای اسکان زائر بود و ما فکر کردیم که در شان زائر حضرت این شرایط نیست.

آیت الله رئیسی افزود: کمپ یک مکان اضطراری است و در مشهدی که سالانه 30 میلیون زائر داریم باید مکان‌هایی در شان زائر داشته باشیم و البته خیرین نیز در این زمینه ورود داشتند اما زائران مشکل جا و مکان داشتند و خداوند تفضل کرد و زائرشهر رضوی تاسیس شد و اکنون محل حضور زائراولی‌هاست.

وی  با اشاره به اینکه در این مدت روزی 1000 زائر اولی وارد مشهد می‌شوند گفت: تاکنون 700 هزار زائر اولی به مشهد سفر کرده که بخشی در زائرشهر و بخشی در مهمانپذیرهای اطراف حرم مستقر شدند و 50 مهمانپذیر در اجاره آستان قدس رضوی است که به زائراولی‌ها و اسکان آنها کمک می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه زائران نیازمند با مشکلات مالی مواجه هستند و از این ظرفیت اسکان برای یک زیارت خاطره انگیز استفاده خواهند کرد گفت: اینها گام‌های کوچکی برای زائران است که بعضا از سراسر عالم برای آستان بوسی وارد می‌شوند و در این آستان مقدس وظیفه همگان است که با همه وجود مقدم اینان را برای اسکان و ایاب و ذهاب و تغذیه گرامی بدارند.

 باید قدم‌های بیشتری برای تامین رفاه زائر برداشته شود‌


آیت‌الله نوری‌همدانی مرجع عالیقدر تشیع هم در این مراسم با بیان اینکه باید قدم‌های بیشتری برای تامین رفاه زائر برداشته شود گفت: امیدواریم قدم‌های بیشتری برای تامین راحتی و رفاه زائر برداشته شود و شما عزیزان نیز میزبان هستید و اجر شما بسیار بافضلیت و بالاست.
 
وی ابرازامیدواری کرد خدمت‌رسانی به زائر افزایش یابد و از نعمت ولایت برخوردار باشیم.

 انتهای پیام//ف.ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
که اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
اگر امام زمان ( س ) بخواهد کار را بر عهده بگیرد ، وعده الهی ایشان هستند و ما منتظران
دولت کریمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
یا امام رضا من رو هم بطلب بیام پابوست
آخرین اخبار