ارتش لبنان اعلام کرد در درگیری نظامیان با یک باند قاچاق مواد مخدر که روز دوشنبه در شرق لبنان روی داد دست کم ۸ قاچاقچی مواد مخدر کشته و ۴۱ نفر دیگر بازداشت شدند.

کشته شدن دست کم ۸ قاچاقچی مواد مخدر در وادی البقاع لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش لبنان اعلام کرد در درگیری نظامیان با یک باند قاچاق مواد مخدر که روز دوشنبه در شرق لبنان روی داد دست کم ۸ قاچاقچی مواد مخدر کشته و ۴۱ نفر دیگر بازداشت شدند.

ارتش لبنان در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد یک یگان ارتش، به خانه علی زید اسماعیل که به جرم قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب بود، در محله‌ای در منطقه فقیر نشین وادی البقاع حمله کرد که به درگیری بین نظامیان و قاچاقچیان مسلح منجر شد.

به گفته همین منبع خبری، در این حادثه دست کم ۸ قاچاقچی مواد مخدر کشته و ۴۱ نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

بنابر اعلام ارتش علی زید اسماعیل در بین کشته شدگان به چشم می‌خورد. در این عملیات، علاوه بر توقیف مقادیر زیادی اسلحه و مواد مخدر، ۱۶ لبنانی و ۲۵ سوری قاچاقچی مواد مخدر بازداشت شدند.

رسانه‌های محلی لبنان علی زید اسماعیل را یکی از سرکرده‌های اصلی باند‌های قاچاق مواد مخدر در منطقه والدی البقاع عنوان کردند. بنابر اعلام ارتش، در ماه دسامبر، ۸۰۰ کیلوگرم حشیش در منزل این قاچاقچی کشف و ضبط شد.

کشت حشیش در لبنان غیرقانونی است، اما از چندین دهه گذشته تا کنون، تولید آن در لبنان به خصوص در منطقه وادی البقاع گسترش پیدا کرده و به صنعت درآمد زای چندین میلیون دلاری برای این منطقه تبدیل شده است.

با وجود این، نبیل بری رئیس پارلمان لبنان به تازگی اعلام کرده بود، پارلمان برای دادن مجوز کشت حشیش برای مصارف درمانی، آماده است تا قانون اساسی کشور در این خصوص را بازنگری کند.

انتهای پیام/

دستگیری ۴۱ قاچاقچی مواد در لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار