بزرگراه تبریز- سهند، تا پایان نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مصطفوی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند در جمع خبرنگاران از حل مشکل معارضان در مسیر بزرگراه تبریز- سهند خبر داد و گفت: با تملک زمین‌های واقع در مسیر بزرگراه تبریز – سهند، هم اکنون هیچ مشکلی در روند اجرای بزرگراه وجود ندارد.

به گفته وی پیمانکار طرح هم به صورت جدی عملیات اجرایی آن را آغاز کرده و به یقین تا پایان شهریور ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید سهند یادآور شد: این طرح به صورت مشارکتی اجرا می‌شود که ۶۰ درصد آن، سهم سرمایه گذار بخش خصوصی و ۴۰ درصد آن سهم شرکت عمران سهند است.

مصطفوی در ادامه به حل نواقصات مساکن مهری که هنوز به مالکان تحویل داده نشده هم اشاره کرده و گفت: از ۳۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مهر در شهر سهند، حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ واحد واگذار شده و تنها ۳ هزار واحد به علت نواقصات موجود هنوز تحویل داده نشده است که از این تعداد هم حدود هزار و ۶۵۰ واحد به مرحله اتمام رسیده و آماده واگذاری به مالکان است.

وی عمده مشکل واحد‌های باقیمانده را محوطه سازی اعلام کرد و افزود: با تهیه فهرستی از نواقصات موجود، مشکلات آن‌ها احصا شده و با حل آنها، اتمام مساکن مهر را در شهر سهند جشن خواهیم گرفت.

مدیر عامل شرکت عمران سهند همچنین با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مساکن مهر سهند گفت: برای ۲۵ هزار جمعیت دانش آموزی شهر سهند تنها ۲۴ باب مدرسه احداث و تحویل داده شده و ۹ باب مدرسه دیگر در دست احداث است، اما با توجه به جمعیت روز افزون سهند، این میزان مدارس جوابگو نخواهد بود.

مصطفوی به مزیت‌های شهر سهند از نظر زیر ساخت هااشاره کردو افزود: شهر سهند با معماری نوین و بهره گیری از زیرساخت‌های جدید و همچنین به علت دوری از گسل‌ها و دقت در ساخت واحد‌ها از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار بوده و در برابر زلزله مقاوم است، با این حال به خاطر احداث مساکن مهر و مهاجرت انبوه مردم و سرریز شدن جمعیت تبریز به سهند، از رشد نامتوازن برخوردار بوده و مشکلات شهری و اجتماعی متعددی گریبانگیر آن شده است.

بزرگراه تبریز - سهند یکی از طرح‌های عمرانی نیمه تمام شهرستان اسکوست و بیش از یک دهه از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد. 

 

انتهای پیام/ش

واگذاری حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ واحد درشهرجدید سهند

برچسب ها: مسکن ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.