دمای هوا در آذربایجان شرقی تا ۴۳ درجه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: دمای هوای استان تا پایان هفته در گرم‌ترین زمان به حدود ۴۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا پایان هفته افزایش دما تداوم می‌یابد و این افزایش در روز‌های چهارشنبه تا جمعه محسوس خواهد بود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود دما در تبریز در گرم‌ترین زمان به ۴۰ و در جلفا و میانه به حدود ۴۳ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: توصیه می‌شود برای مدیریت در مصرف بهینه آب و برق، جلوگیری از گرمازدگی و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

اشجعی ادامه داد: هم اکنون بناب با ۳۲ و سراب با ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر‌های استان بوده و دمای فعلی تبریز نیز ۲۳ درجه بالای صفر گزارش شده است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد. 

 

انتهای پیام/ش

دمای هوای آذربایجان شرقی 43 درجه افزایش می یابد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار